Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

15. februára 2008

ZSSK Slovensko plánuje rozsiahlu modernizáciu vozového parku



Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK Slovensko) pripravuje modernizáciu vlastného vozového parku v predpokladanej hodnote od 5,6 mld. do 6,9 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH).



Zdieľať
BRATISLAVA 15. februára (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK Slovensko) pripravuje modernizáciu vlastného vozového parku v predpokladanej hodnote od 5,6 mld. do 6,9 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Vyplýva to z predbežného oznámenia spoločnosti v piatkovom Vestníku verejného obstarávania a Úradnom vestníku Európskej únie. Osobný železničný dopravca totiž plánuje vyhlásiť súťaž na nákup desiatich prímestských elektrických poschodových vlakových súprav s vlastným pohonom pre osobnú železničnú dopravu od 2,5 mld. do 2,9 mld. Sk, ako aj desiatich medziregionálnych motorových súprav taktiež s vlastným pohonom za 1,2 mld. až 1,6 mld. Sk. Takisto chce kúpiť desať prímestských poschodových súprav Push/Pull a k nim dve elektrické lokomotívy a upraviť desať elektrických lokomotív v predpokladanej cene 1,9 mld. až 2,4 mld. Sk. Všetky čiastkové sumy sú uvedené tiež bez DPH. Pre agentúru SITA to potvrdil hovorca ZSSK Slovensko Miloš Čikovský. Zatiaľ však nie je podľa neho známy presný termín vyhlásenia samotného tendra vzhľadom na pokračujúce rokovania s ministerstvami dopravy a financií. Modernizácia vozového parku železničnej spoločnosti má byť spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie (EÚ) v rámci Operačného programu Doprava pre programové obdobie 2007 až 2013. ZSSK Slovensko má v tomto programovom období prísľub na 80 mil. eur na modernizáciu svojho vozového parku. "Stav vozňového parku Železničnej spoločnosti Slovensko je rôzny v štruktúre, kvalite aj veku. Medzi takmer 1 200 vozňami existujú aj 35-ročné vozne. Priemerný vek všetkých vozňov je okolo 25 rokov. Menej ako desať rokov majú vozne, ktoré prešli modernizáciou za posledné roky. Tieto však majú pôvod v 70-tych rokoch minulého storočia," informoval ďalej M. Čikovský. Zásadná modernizácia osobných vagónov podľa neho prebiehala od roku 1996 a bola ukončená v roku 2006. Počas tohto obdobia bolo zmodernizovaných viac než 150 vozňov rôznych radov. V súčasnosti sa tieto vagóny používajú prevažne na IC vlakoch a diaľkových rýchlikoch. Ako dodal, keby nebol zvolený tento postup, spoločnosť by nemala pre diaľkovú dopravu vhodné vozne. "Železničná spoločnosť Slovensko sa uchádza o získanie nenávratného finančného príspevku z EÚ fondov na nákup nových dráhových vozidiel. Táto možnosť je zakotvená v operačnom programe Doprava a máme v pláne ju využiť. Nové vozidlá budú nasadené hlavne v prímestskej a medziregionálnej doprave, kde je veľký potenciál cestujúcich. Vozidlá budú nasadzované tak, aby vplyv nových vozidiel bol citeľný v každom významnom železničnom uzle," uzavrel Čikovský. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V USA porota odsúdila muža, ktorý vyrezal svojej partnerke jazyk
<< predchádzajúci článok
Originál Daytonskej mierovej zmluvy má asi Karadžič