Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. júla 2009

Cesta Bratislava-Dunajská Lužná si vyžiada do 80 mil. eur



Výstavba rýchlostnej cesty R7 v úseku Bratislava-Dunajská Lužná si vyžiada zhruba 60 až 80 mil. eur bez dani z pridanej hodnoty. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) projekt výstavby ...



Zdieľať
BRATISLAVA 20. júla (WEBNOVINY) - Výstavba rýchlostnej cesty R7 v úseku Bratislava-Dunajská Lužná si vyžiada zhruba 60 až 80 mil. eur bez dani z pridanej hodnoty. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) projekt výstavby spomínaného úseku rýchlostnej cesty už predložila na posúdenie vplyvov na životné prostredie (Environmental Impact Assessment - EIA). Ako vyplýva z investičného zámeru s výstavbou rýchlostnej cesty z Bratislavy do Dunajskej Lužnej by sa malo začať v roku 2013, pričom ukončenie výstavby je naplánované o tri roky neskôr. Dĺžka tohto úseku rýchlostnej cesty R7 by sa mala pohybovať od 8,6 do 10,6 kilometrov, podľa toho, pre aký variant sa investor rozhodne.


Výstavba úseku rýchlostnej cesty R7 je navrhnutá v troch variantoch, červený, modrý a zelený. Podľa červeného variantu by úsek rýchlostnej cesty začínal na diaľnici D4 v križovatke Ketelec. Trasa R7 by následne pokračovala od križovatky východne v tesnom dotyku s Chránenou krajinnou oblasťou Dunajské Luhy, južne od obytnej zástavby obce Dunajská Lužná a približne dva kilometre za intravilánom obce by sa napájalo na cestu v križovatke Dunajská Lužná. "Pokiaľ ide o budúce sprevádzkovanie tohto úseku R7 v červenom variante treba povedať, že bez realizácie diaľnice D4 je tento úsek R7 neopodstatnený," konštatoval investor v posudzovanom zámere. Modrý variant počíta so začiatkom výstavby tohto úseku rýchlostnej cesty na diaľnici D4 v križovatke Rovinka a pokračoval by severovýchodne od obcí Rovinka a Dunajská Lužná. Koniec navrhovaného úseku R7 pri tomto variante by bol severovýchodne od zástavby Dunajskej Lužnej. "Tento variant R7 s privádzačom Podunajské Biskupice je možné budovať aj nezávisle od stavby diaľnice D4 ako samostatnú stavbu," dodal investor. Zelený variant by začínal podobne ako variant modrý na diaľnici D4 v križovatke Rovinka a pokračoval by severovýchodne popri areáli agrodružstva a prechádzal ponad železnicu Bratislava-Komárno. Následne by pokračoval v súbehu so železnicou severne od štrkoviska Rovinka a Nové Košariská, koniec navrhovaného úseku R7 pri zelenom variante je severovýchodne od zástavby časti Dunajskej Lužnej-Nová Lipnica. Aj tento variant výstavby rýchlostnej cesty R7 je možné budovať nezávisle od stavby diaľnice D4.

Úsek rýchlostnej cesty R7 Bratislava-Dunajská Lužná je úvodnou časťou prvého úseku rýchlostnej cesty R7 Bratislava-Holice, ktorý je súčasťou tzv. južného ťahu R7 Bratislava-Dunajská Streda-Nové Zámky-Veľký Krtíš-Lučenec a ďalej sa napojí na rýchlostnú cestu R2. "Tento úsek bol vybraný aby riešil v predstihu dopravný problém cesty vedenej intravilánom obcí Rovinka a Dunajská Lužná, kde už v súčasnosti dopravná intenzita pri 40 km/hod. prekračuje výkonnosť existujúcej cesty," konštatoval investor.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Teherán prepustil aj posledného zamestnanca britskej ambasády
<< predchádzajúci článok
Zranení z Pohody ostávajú v nemocniciach