Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

15. novembra 2008

Doprava okolo Auparku si vyžiada desiatky miliónov korún



TRENČÍN 15. novembra (WEBNOVINY) – Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá priamo súvisí s ...



Zdieľať
TRENČÍN 15. novembra (WEBNOVINY) – Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá priamo súvisí s výstavbou obchodného centra. Definitívne riešenie by malo byť podľa primátora Branislava Cellera (SDKÚ-DS) známe a kompetentnými orgánmi odsúhlasené v marci budúceho roka. Náklady sa vyšplhajú na desiatky miliónov korún. Celler doplnil, že mesto rieši dopravu komplexne aj v súvislosti s modernizáciou železnice a prekládkou trate, ktorá uvoľní pri rieke Váh približne osem hektárov pozemkov. Trenčín trpí dennodennými zápchami aj preto, že v meste je len jediný cestný most cez Váh. Práve hlavný zjazd z mosta do centra má pri výstavbe Auparku zmiznúť, ostane už len jeden. "Je predčasné obávať sa dopravnej situácie, dopravu navrhneme tak, aby návštevníci mesta nepociťovali diskomfort,“ povedal hovorca investora HB Reavis Roman Karabelli. Pri nákupnej špičke, napríklad pred Vianocami, investor očakáva dennú návštevu tri- až päťtisíc aut. Výstavba obchodného centra si vyžiada viac ako jednu miliardu korún (33,19 miliónov €). Exteriér obchodného domu zatiaľ na meste neriešili. "Budeme si uplatňovať posledné slovo, aby budova bola reprezentatívna, aby to bola možno iná budova ako v bratislavskej Petržalke. Budeme do toho aktívne vstupovať," povedal Celler. Napriek tomu, že mesto už HB Reavis predalo väčšinu pozemkov a na účet dostalo aj väčšinu peňazí, v meste stále neutícha spor o to, či podobná stavba patrí do centra hneď vedľa pešej zóny. "Takáto stavba do širšieho centra nepatrí. Začína sa nám to tu množiť a mesto Trenčín sa stáva eldorádom stavebníkov, ktorí si tu stavajú ako chcú a úradníci mesta im až príliš vychádzajú v ústrety. Aupark by mal byť inde,“ povedal šéf najsilnejšej opozičnej strany Smer-SD Ladislav Pavlík. "Rozmýšľame tu ako ľudia na západe v 70. rokoch,“ povedal o preferovaní Auparku v centre nezávislý poslanec Robert Lifka, ktorý tvrdí, že podobná stavba nepatrí do zúženého centra s obrovskými problémami s dopravou. "Ja to beriem ako reálny fakt. Skrátka Aupark tu bude, teraz je len otázkou, ako sa to vymyslí tak, aby z neho bola pridaná hodnota, aby ľudia nechodili len do Auparku, ale chodili do mesta,“ povedal pre agentúru SITA koaličný poslanec Juraj Holubek (SDKÚ-DS). Mesto v minulých rokoch predalo investori viacero parciel za rôzne sumy, celkovo to bolo 6700 štvorcových metrov pri priemernej sume 3050 korún za meter (101,24 €). Ďalšie pozemky sa vytvoria po zániku zjazdu z mosta. Výstavba Auparku by mala trvať 19 mesiacov, prenajímateľná plocha dosiahne viac ako 16 000 štvorcových metrov, vznikne 505 parkovacích miest. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Štrajk pilotov vo Francúzsku spôsobuje chaos
<< predchádzajúci článok
Premiéri sa dohodli na spoločnom boji proti extrémizmu