Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

27. januára 2009

Expozíciu regiónu Liptov na veľtrhu ITF SlovakiaTour 2009 chválili



Expozícia regiónu Liptov sa na najväčšom slovenskom veľtrhu cestovného ruchu ITF SlovakiaTour 2009 v Bratislave stretla s množstvom pochvalných reakcií. Stánok svojou originalitou priťahoval pozornosť ...



Zdieľať
BRATISLAVA 27. januára (WN/PR) - Expozícia regiónu Liptov sa na najväčšom slovenskom veľtrhu cestovného ruchu ITF SlovakiaTour 2009 v Bratislave stretla s množstvom pochvalných reakcií. Stánok svojou originalitou priťahoval pozornosť mnohých návštevníkov. Prírodná aréna, ktorú expozícia predstavovala, pútala pozornosť obrazmi rozkvitnutých vlčích makov na lúkach pod vrcholmi Nízkych Tatier, vôňou dreva z prírodného posedenia v stánku, výrazným červeným logom Liptov a zastúpením všetkých miest a najväčších stredísk cestovného ruchu Liptova na jednom mieste. Produkty cestovného ruchu aktívne propagovali mesto Liptovský Mikuláš, Ružomberok a Liptovský Hrádok, strediská Thermal park Bešeňová, Ski park Ružomberok, Aquapark Tatralandia a Jasná Nízke Tatry. Počas veľtrhu Klaster Liptov – združenie cestovného ruchu, marketingová centrála regiónu, uviedol na domáci trh prvú destináciu cestovného ruchu na Slovensku, ktorá má svoju marketingovú značku. Modernú značku oficiálne na veľtrhu pokrstila šesťčlenná „krstná rodina“. Zloženie „krstnej rodiny“ a spôsob krstu - poskladanie loga z viacerých častí do jedného celku symbolizovali jedinečné spojenie, ktoré Liptáci v cestovnom ruchu dokázali. Značku Liptov uviedli do života „krstný otec“ - riaditeľ marketingu cestovného ruchu Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Martin Horváth, primátor mesta Piešťany a iniciátor pripravovaného zákona o turizme Remo Cicutto, viacnásobný olympijský víťaz vo vodnom slalome Michal Martikán, odborníčka na destinačný marketing z Katedry cestovného ruchu a spoločného stravovania na Ekonomickej fakulte Univerzity Mateja Bela Vanda Maráková, starosta najznámejšej liptovskej obce, obce Východná, kde sa každoročne koná jeden z najväčších medzinárodných folklórnych festivalov v strednej Európe Pavel Krupa a dlhoročná špecializovaná žurnalistka v odbore cestovný ruch Jarmila Horváthová. Medzi mnohými významnými osobnosťami, ktoré expozíciu regiónu Liptov na veľtrhu navštívili, bol aj prezident Slovenskej republiky Ivan Gašparovič.


V rámci tlačovej konferencie, ktorej sa zúčastnili najvyšší zástupcovia všetkých zakladajúcich členov Klastra Liptov a ktorú Klaster Liptov zorganizoval priamo v stánku, vyzval predseda predstavenstva Klastra Liptov a primátor mesta Liptovský Mikuláš Ján Blcháč Ministerstvo hospodárstva SR a Slovenskú agentúru pre cestovný ruch ku koncepčnej a funkčnej podpore domáceho cestovného ruchu. Zároveň vyzval slovenskú verejnosť, aby svoj voľný čas viac trávila na Slovensku. Ako povedal, „aktívna podpora rozvoja domáceho cestovného ruchu by mala byť riešená napríklad v podobe marketingovej kampane, akú majú susedné štáty Maďarsko a Poľsko. Získať domáceho zákazníka je pre každú destináciu cestovného ruchu prvoradým cieľom. Preto chce región Liptov týmto vyzvať všetkých Slovákov k cestovaniu po Slovensku a spoznávaniu jeho krás. V dnešnej zložitej dobe poznačenej finančnou krízou je to rýchle a nenáročné riešenie nielen pre letnú a zimnú dovolenku, ale aj na predĺžené víkendy, ktorých je v roku 2009 viac ako po iné roky. V Liptove sme si vedomí našej konkurenčnej výhody oproti ostatným regiónom v tom, že už dnes vieme ponúknuť komplexný celoročný produkt plný zážitkov.“ To dokázal aj bohatý sprievodný program na veľtrhu, počas ktorého sa prvýkrát verejnosti predstavili napr. zástupcovia vojska z historickej bitky z roku 1709, ktorej rekonštrukciu ako jeden z produktov cestovného ruchu ponúkne región Liptov návštevníkom už v auguste tohto roka. O tom, že Liptov treba zažiť, presvedčili roztancovaním návštevníkov aj animátori aquaparkov Liptova, ako aj súťaže o víkendové pobyty, vstupy a skipassy v podaní lyžiarskych stredísk v Liptove. Outdoorovú stránku Liptova predstavili samotní skialpinisti, kultúru zastupovala prezentácia Galérie Petra Michala Bohúňa a nechýbali ani tak významné historické osobnosti Liptova ako je Jánošík či Mikuláš.

Nielen výzor stánku, sprievodný program, ale aj samotná iniciatíva moderného ponímania cestovného ruchu boli návštevníkmi vnímané viac ako pozitívne. „Naša účasť na veľtrhu prekonala naše očakávania a utvrdila nás v presvedčení, že sme na správnej ceste pri vytváraní modernej, európsky vnímanej marketingovej značky Liptova,“ povedala Iveta Niňajová, poverená riadením Klastra Liptov. Najväčšie prírodné ihrisko Slovenska tak aj na tejto výstave presvedčilo o tom, že Liptov treba zažiť!

Klaster Liptov - združenie cestovného ruchu je prvá organizácia destinačného manažmentu (DMO) na Slovensku a spoločná marketingová centrála pre destináciu Liptov. Združuje subjekty verejného a súkromného sektora s cieľom jednotnej prezentácie regiónu Liptova ako jedinečného „zeleného“ regiónu pre aktívne trávenie voľného času plného zážitkov. Snahou Klastra Liptov je dostať svojimi aktivitami Liptov na mapu vyhľadávaných európskych destinácií, prezentovať Liptov pod jednotnou značkou doma aj v zahraničí, vytvárať konkurencieschopné produkty cestovného ruchu a podnecovať aktívnu spoluprácu v regióne.

Pre viac informácií kontaktujte:
Ľubomír Čech
PR koordinátor
Klaster Liptov – združenie cestovného ruchu
Email: mediaservis@klasterliptov.sk

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Juščenko Barrosa ubezpečil, že dodrží zmluvu o dodávkach plynu
<< predchádzajúci článok
Poslancov sme nekupovali, tvrdí Dzurinda