![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Pondelok 15.12.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Ivica
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. decembra 2014
Iba desatina bánk a poisťovní na Slovensku má produkt zameraný na ženy
Iba desatina popredných bánk a poisťovní na Slovensku má vo svojom portfóliu produkt zameraný na ženy. Potenciál ponúknuť špecifické produkty tejto skupine však ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Andrej Galica Zo štúdie vyplynulo, že ženy využívajú investičné produkty výrazne menej než muži. Kým do cenných papierov investuje každý štvrtý muž, u žien sa takto správa len každá šiesta. "Okrem toho, že ženy menej investujú, zároveň menej premýšľajú o svojom zaistení v dôchodku," konštatovala v správe pre médiá manažérka pražskej kancelárie A.T. Kearney Marta Magott.
Finančné investovanie v rodinách pritom naďalej často funguje podľa klasického modelu. "Muži sa typicky starajú o rodinné financie oboch partnerov, čo výrazne znižuje záujem žien o investovanie. Ženy majú navyše väčšiu averziu k riziku a nechcú sa púšťať do riskantnejších produktov ani za cenu vyšších výnosov," doplnil analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub. Viditeľné zmeny v investovaní zase možno pozorovať u mladej generácie. "Priemerný vek, kedy snúbenci uzatvárajú manželstvo, je vyšší ako v minulosti a manželský pár často aj po svadbe drží financie oddelene. To vyvoláva väčší záujem mladých žien o investičné produkty," konštatoval Kozub.
V rámci bežných finančných produktov nie sú rozdiely medzi ženami a mužmi jednoznačné, menia sa však s vekom respondentov. Štúdia nezaznamenala rozdiel vo využívaní finančných produktov medzi mužmi a ženami do 25 rokov, zamestnané slobodné ženy sú dokonca skupinou, ktorá najviac využíva finančné produkty. Čím sú ale ženy staršie, tým menej využívajú finančné produkty v porovnaní s rovnako starými mužmi.
"Nie je výnimkou, že sa staršie ženy ocitnú v situácii, keď zdedili majetok po zosnulom manželovi a zrazu sa musia samy začať starať o všetky svoje financie. Na túto rolu však často nie sú pripravené," priblížila Magott s tým, že podniky v iných odvetviach už objavili potenciál trhu zameraného na ženy a investovali do produktov a marketingu, aby ženy dokázali efektívnejšie osloviť. "Poskytovatelia finančných služieb ale stále podceňujú túto atraktívnu skupinu klientov," dodala Magott.
Podľa spoločnosti A.T. Kearney by sa tak slovenské banky mohli v budúcnosti zamerať na produkty, ktoré by napríklad zjednodušili podnikanie z domova ženám na materskej dovolenke či finančné poradenstvo pre ženy, ktoré sa po smrti manžela začínajú starať o všetky rodinné financie. "U zamestnaných a vzdelaných žien by mali zase finančné inštitúcie klásť väčší dôraz na prestíž a ponúknuť služby a produkty, ktoré sú spájané so statusom úspechu nielen svojou charakteristikou, ale aj svojím dizajnom. Príkladom môžu byť kreditné karty poskytujúce rozličné vernostné výhody," spresnila Magott.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
