Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. septembra 2008

Informovanosť o eure dosahuje rekordnú úroveň



Informovanosť občanov o zavedení novej euromeny od januára budúceho roka dosiahla podľa posledného prieskumu verejnej mienky rekordne vysokú úroveň. V júli informácie o eure postačovali, resp. ...



Zdieľať
BRATISLAVA 24. septembra (WEBNOVINY) - Informovanosť občanov o zavedení novej euromeny od januára budúceho roka dosiahla podľa posledného prieskumu verejnej mienky rekordne vysokú úroveň. V júli informácie o eure postačovali, resp. viac postačovali ako nepostačovali 79 % obyvateľov. Podľa správy o priebehu informačnej kampane, ktorú vládny kabinet v stredu schválil na svojom zasadnutí, zároveň 85 % respondentov pokladá informácie za dostatočne zrozumiteľné a 92 % za užitočné. Podľa záverov správy sú o eure dobre informované aj slovenské podniky, pričom výrazne pokročili aj s prípravami na zavedenie eura od 1. januára budúceho roka. V rámci informačnej kampane poskytuje pre záujemcov informácie o eure aj euro info linka, ktorá od začiatku tohto roka zaznamenala viac ako 35 tis. hovorov. Zvyšujúci sa záujem o informácie zaznamenala aj oficiálna internetová stránka o zavedení eura www.euromena.sk. Návštevnosť stránky pritom stúpala z pôvodných zhruba 40 tis. návštev mesačne na vyše 144 tis. návštev v auguste tohto roka. Od začiatku roka tak stránka zaznamenala spolu viac ako 500 tis. návštev. V rámci kampane bol okrem iného zrealizovaný aj projekt Euro do škôl, či päť vĺn mediálnej kampane. Informačná kampaň o zavedení eura na Slovensku sa zameriava predovšetkým na informácie o konverznom kurze, o hodnote novej meny, na spôsoby výmeny hotovosti, duálny obeh, vzhľad bankoviek a mincí ako aj na ochranu spotrebiteľov pred neodôvodneným zvyšovaním cien. Hlavnou cieľovou skupinou kampane je široká verejnosť. Špeciálna pozornosť sa však venuje ďalším cieľovým skupinám, ktoré majú buď sťažený prístup k informáciám, alebo potrebujú špecifické informácie. Medzi tieto skupiny patria deti a mládež, dôchodcovia, postihnutí, osamelí a národnostné menšiny. Ďalšie skupiny, ktoré potrebujú podstatne širší rozsah informácií, sú malí a strední podnikatelia a orgány verejnej správy, hlavne samospráva. Novoročné oslavy na námestiach majú byť v znamení eura, ktorým Slováci začnú platiť od 1. januára. Najväčšia show by mala byť v Bratislave. Požadujú to guvernér Národnej banky Slovenska (NBS) Ivan Šramko a splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát. Vláda dnes schválila ich materiál, v ktorom rozpracovali vlastnú predstavu o eurooslavách. Podľa nich zavedenie eura je vhodnou príležitosťou ako dostať do svetových médií obrázky zo Slovenska a najmä z Bratislavy. "Slovensko sa takto môže pozitívne zviditeľniť na medzinárodnom poli popri „stáliciach“ novoročných záznamov ako Sydney, Tokio, Moskva, Paríž, Londýn, New York," napísali v materiáli Šramko s Barátom. Na bratislavských pódiách na Hlavnom námestí, Hviezdoslavovom námestí a Námestí Ľudovíta Štúra by mala dominovať modrá farba so žltou, ktoré sú typické pre euro. V týchto farbách by mali byť aj ohňostroje a svetelné efekty. Od organizátorov osláv očakávajú, že zabezpečia aj vytvorenie špeciálneho efektu s motívom eura. Na veľkoplošných obrazovkách by chceli znázorniť rok 2009 ako 2€€9. Ďalšou požiadavkou je "výber hudby k ohňostroju vhodný pre tematiku Šramko s Barátom chcú, aby primátori a starostovia, ktorí sa budú prihovárať ľuďom na námestiach, hovorili o eure. "Je vhodné, ak je plánované vystúpenie predstaviteľov samosprávy, aby spomenuli, že so vstupom do nového roku Slovensko tiež prechádza na euro a vyzdvihli túto okolnosť ako šancu pre ďalší rozvoj Slovenska," uviedli do schváleného návrhu priebehu a organizačného zabezpečenia polnočných osláv vstupu Slovenska do eurozóny 1. januára 2009. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pri masakre vo Fínsku zahynulo 8 študentiek, študent a učiteľ
<< predchádzajúci článok
Juh Číny zasiahol silný tajfún, evakuovali 100 tisíc ľudí