Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

09. apríla 2015

Integrovaný systém by mal prispieť k ekologickej forme dopravy



Na snímke nápis Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v Bratislave



Zdieľať
Na snímke nápis Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v Bratislave Foto: TASR/Štefan Puškáš
Vysoké Tatry 9. apríla (TASR) - Zavádzanie integrovaných dopravných systémov (IDS) je podľa Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR v súčasnosti moderným a efektívnym spôsobom organizácie verejnej osobnej dopravy. Takýto systém chce rezort zaviesť aj vo Vysokých Tatrách.


„Vzhľadom na fakt, že región Vysokých Tatier je predovšetkým turistickým regiónom a zároveň na jeho území existuje funkčná infraštruktúra, ktorú je potrebné využiť, prípadne vylepšiť, padlo rozhodnutie realizovať tento systém aj vo Vysokých Tatrách. Podporila ho aj vláda uznesením z roku 2010,“ uviedol pre TASR vedúci oddelenia pre vzťahy s verejnosťou MDVRR Peter Zeman.

Vzhľadom na charakter zmieneného regiónu je snahou preferovať ekologické formy dopravy. Znamená to, že všade tam, kde je to možné, v plnej miere využiť železničnú dopravu a tiež cestnú hromadnú dopravu na úkor individuálnej automobilovej dopravy. V prípade verejnej dopravy je podľa Zemana dôležité zamerať sa na prehľadný a efektívny systém dopravy, taktový grafikon, odstránenie súbežných liniek či spoločný cestovný doklad. „Sľubujeme si od toho predovšetkým efektívnejšie vynakladanie finančných prostriedkov do verejnej osobnej dopravy v regióne. Rovnako dôležitý je prínos na ekonomických úsporách, ako sú zníženie ekologického zaťaženia Vysokých Tatier či zníženie emisií hluku. Obyvateľom tento systém prinesie kvalitnejšiu dopravnú obsluhu územia verejnou osobnou dopravou,“ upozornil Zeman.

Štúdia k IDS vo Vysokých Tatrách, ktorú má vypracovať Výskumný ústav dopravný v Žiline pre rezort dopravy, má navrhnúť variantné riešenia. „Ide o nultý variant, ktorý zahŕňa vývoj súčasného stavu v prípade nerealizovania navrhovaných opatrení, ďalej investičný variant I, teda minimálny s realizáciou len nevyhnutných investícií a opatrení pre vytvorenie a spustenie funkčného systému, a investičný variant II, teda maximálny s realizáciou investícií zameraných na rozvoj integrovanej dopravy v Tatrách. Tá zahŕňa zvýšenie priepustnosti a modernizáciu infraštruktúry, vybudovanie prestupných terminálov, zvýšenie prepravnej kapacity na Tatranskej elektrickej železnici vrátane nákupu nových vozidiel, ďalej rozšírenie železničnej infraštruktúry s napojením na letisko Poprad – Tatry a v neposlednom rade vybudovanie parkovísk so systémom park and ride a park and bike,“ vymenoval Zeman.

Spomínaná štúdia predovšetkým zdokumentuje súčasný stav verejnej osobnej dopravy na danom území a jeho ďalšie možnosti. Zároveň definuje organizačnú, časovú a technickú stratégiu zavedenia a rozvoja integrovaného dopravného systému. Štúdia musí byť zrealizovaná do konca roku 2015. Dôležitosť a navrhovaný časový harmonogram prípadných organizačných či stavebných zásahov do IDS by mali byť súčasťou odporúčania v rámci záverov spracovávanej štúdie. „Štúdia je spolufinancovaná z eurofondov z Operačného programu Doprava 2007 – 2013,“ uzavrel Zeman.






Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Maďarsko fakticky zastavilo reverzné dodávky plynu na Ukrajinu
<< predchádzajúci článok
Tureckým novinárom hrozí väzenie za použitie titulky Charlie Hebdo