Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

31. mája 2009

K eurovoľbám okrem politickej aj infokampaň



S blížiacim sa záverom politickej kampane k voľbám 13 poslancov Slovenska v Európskom parlamente, ktoré nás čakajú v sobotu 6. júna, vrcholí aj informačná kampaň k eurovoľbám. Počas posledných ...



Zdieľať
BRATISLAVA 31. mája (WEBNOVINY) - S blížiacim sa záverom politickej kampane k voľbám 13 poslancov Slovenska v Európskom parlamente, ktoré nás čakajú v sobotu 6. júna, vrcholí aj informačná kampaň k eurovoľbám. Počas posledných dní pred voľbami čaká verejnosť aj EuroVlak, stánky a letáky, či reklamné vozidlá v uliciach miest a v niektorých kinách pred každým predstavením sa premieta volebný spot k voľbám do Európskeho parlamentu (EP). Spoty sa tiež od začiatku mája vysielajú v rozhlase a televízii a informačná kampaň využíva aj internetové sociálne siete Facebook, MySpace a Flickr. EP má tiež svoj vlastný kanál aj na videoportáli YouTube.


Ako pre agentúru SITA uviedla Ivana Janíková Stavrovská, tlačová tajomníčka z Informačnej kancelárie EP na Slovensku - hlavného organizátora infokampane k voľbám do EP, jednou z ústredných akcií posledných predvolebných dní je EuroVlak. Akcia zastrešená Iuventou - Slovenským inštitútom mládeže privezie od 1. do 5. júna nielen mladým, prvovoličom či študentom informácie o európskych inštitúciách a možnostiach, ktoré im poskytuje Európska únia. Okrem informácií od pracovníkov Iuventy čaká návštevníkov EuroVlaku diskusia so zaujímavými ľuďmi z európskych inštitúcií a realizátormi projektov a vo vlaku sa bude dať aj súťažiť. Vlak pristavia 1. júna na železničnej stanici v Trnave, 2. júna v Žiline, o deň neskôr v Poprade, vo štvrtok 4. júna zavíta do Košíc a svoju púť ukončí 5. júna v Banskej Bystrici.

Informačná kancelária EP na Slovensku zintenzívni svoju prácu aj posledné dni, ba aj hodiny pred voľbami. Vo štvrtok 4. júna a v piatok 5. júna od 14:00 do 18:00 budú jej pracovníci rozdávať letáky na uliciach Bratislavy, Banskej Bystrice, Žiliny a Košíc. V hlavnom meste to bude na Hviezdoslavovom námestí, Michalskej ulici, Obchodnej ulici a na Kamennom námestí, ďalej na banskobystrickom Námestí SNP, v Žiline na Mariánskom a Hlinkovom námestí a v Košiciach na Kasárenskom námestí, Hlavnej ulici a na Hlavnom námestí. Popri letákoch môžu záujemcovia navštíviť v rámci "street akcie" informačné stánky na Námestí SNP v Bratislave, na Námestí SNP v Banskej Bystrici a na Hlavnej ulici pri dolnej bráne v Košiciach. Po mestách tiež budú premávať štyri reklamné vozidlá vysielajúce spot k voľbám do EP. Vozidlá informujúce občanov o termíne volieb sa budú pohybovať od 14:00 do 17:00, v stredu v Košiciach a Nitre, vo štvrtok po Trenčíne a po Poprade a v piatok budú v Žiline a Banskej Bystrici, v Bratislave budú jazdiť vo štvrtok aj v piatok. Zároveň návštevníci predstavení v sieti multikín Cinemax vidia pred každým filmom do stredy 3. júna spot k eurovoľbám.

EP oficiálne odštartoval informačnú kampaň k Európskym voľbám 2009 už 17. marca v Bruseli. V celosvetovo najväčších medzinárodných voľbách si medzi 4. a 7. júnom 375 miliónov európskych voličov vyberie 736 poslancov EP. Kampaň v 23 jazykoch má jednotné prvky pre 27 členských krajín Európskej únie s prihliadnutím na národné, regionálne odlišnosti a charakteristiky. Logo kampane pre Európske voľby 2009 tvorí žltá hviezda na modrom podklade s dátumom volieb a so sloganom: Európske voľby 2009 - "Vy rozhodnete“. Má zdôrazniť, že občania vo voľbách rozhodujú o budúcom smerovaní Európy, keďže rozhodnutia EP napríklad v oblasti energetiky, bezpečnosti, rozpočtu a ochrany spotrebiteľa ovplyvňujú každodenný život Európanov. Na Slovensku je počas kampane rozmiestnených 300 bilbordov s týmito motívmi. Dopĺňajú ich trojrozmerné inštalácie o bezpečnosti (Bratislava), energetike (Banská Bystrica) a ochrane spotrebiteľa (Trnava). V centre Košíc je tiež nainštalovaný choice box - európsky odkazovač, v ktorom sa dá jednoducho nahrať svoj 20-sekundový odkaz, názor na EÚ. Vybrané príspevky odznejú na parlamentnej televízii europarltv, na YouTube či na veľkoplošných obrazovkách v Bruseli.

Ďalšie informácie sú aj na webstránkach - http://www.volby2009.eu, http://www.europarl.europa.eu. Na osobitnej webstránke EP k Európskym voľbám (volby2009.eu) je umiestnený aj Európsky stroj času. Porovnaním dvoch typických domácností z roku 1979 a 2009 pripomína 30. výročie priamych volieb do Európskeho parlamentu. Počas ich virtuálnej návštevy sa po kliknutí na rôzne objekty v miestnostiach objavia fakty o tom, ako európska legislatíva ovplyvnila skutočný život v rôznych oblastiach.

Informačná kampaň, teda taká kampaň, ktorá je úplne nestranná, nepropaguje politické subjekty kandidujúce vo voľbách, nespadá pod zákon o voľbách do EP a nevzťahuje sa na ňu ani informačné moratórium. Agentúre SITA to potvrdila riaditeľka odboru volieb a referenda ministerstva vnútra a zapisovateľka Ústrednej volebnej komisie (ÚVK) pre voľby do EP Lívia Škultétyová. Naproti tomu, politickú kampaň ukončí 48-hodinové predvolebné moratórium, ktoré sa začne 4. júna o 7:00. Informačné moratórium platí i počas volieb až do uzavretia volebných miestností - v sobotu 6. júna o 22:00. Moratórium sa vzťahuje aj na agitáciu v prospech alebo neprospech kandidujúcich politických strán v budovách, kde sídlia volebné miestnosti a v ich bezprostrednom okolí. Zároveň je v deň volieb zakázané zverejňovať výsledky volebných prieskumov.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Už po druhý raz olúpil toho istého muža
<< predchádzajúci článok
CVTI hľadá dodávateľa dátového centra za vyše 15 mil. eur