Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

03. novembra 2009

Ľudia chcú od lekární benefity aj na doplatky za lieky, vyplýva z prieskumu



Takmer 80 percent ľudí na Slovensku si myslí, že lekárne majú právo pacientom poskytovať výhody vernostného systému aj na doplatky za lieky na predpis. Vyplýva to z telefonického prieskumu ...



Zdieľať
BRATISLAVA 3. novembra (WEBNOVINY) - Takmer 80 percent ľudí na Slovensku si myslí, že lekárne majú právo pacientom poskytovať výhody vernostného systému aj na doplatky za lieky na predpis. Vyplýva to z telefonického prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval v druhej polovici októbra na vzorke 1000 ľudí vo veku od 18 do 69 rokov. Novela zákona o liekoch, ktorá má nadobudnúť účinnosť 1. decembra tohto roka, však takéto benefity zakazuje a obmedzila marketingové aktivity poskytovateľov lekárskej starostlivosti iba na voľnopredajné lieky a doplnkový sortiment.


Vernostnú kartu lekárne využívajú momentálne dvaja z piatich ľudí na Slovensku. Systém zliav a benefitov, ktoré takéto karty prinášajú, o niečo častejšie využívajú ženy, starší ľudia a dôchodcovia. Vernostné systémy sa pritom páčia viac ako 80 % dospelej populácie Slovenska. Takmer 80 % oslovených Slovákov nesúhlasí so zákonom, ktorý zakazuje lekárňam poskytovať zľavy a benefity v súvislosti s výdajom liekov viazaných na recept. Necelých 70 % dospelých Slovákov má pocit, že novela im ako konečnému spotrebiteľovi liekov skôr alebo určite uškodí. Ceny liekov, ako aj výšku doplatku za lieky na predpis najcitlivejšie vnímajú ženy, dôchodcovia a ľudia s nižším vzdelaním.

Asi tri pätiny Slovákov si myslia, že je potrebné podporovať konkurenciu medzi lekárňami. Prevažná väčšina ľudí má pocit, že ich majú vo svojom okolí dostatok. Z faktorov, ktoré sú pre ľudí najdôležitejšie pri posudzovaní lekární, je najkľúčovejší prístup lekárnikov spolu so službami lekárne. Na druhom mieste skončila dostupnosť liekov. Ceny liekov zastávajú v rebríčku tretie miesto a sú najdôležitejšie pre pätinu cieľovej skupiny.

Spoločnosť GfK Slovakia pôsobí na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Marianum pokračuje v revitalizácii cintorínov
<< predchádzajúci článok
Mirinae vyvolala vo Vietname záplavy, zabila 11 ľudí