Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

03. júna 2011

Multiplace GJK v SNG



Multiplace GJK v SNG Medzinárodný festival umenia nových médií Kinosála SNG, Riečna 1, 1. posch., Bratislava 8. jún 2011 – 10. jún 2011 o 18.00 hod. Program:



Zdieľať
multiplace gjk BRATISLAVA 3. júna (WBN/PR) -


Multiplace GJK v SNG
Medzinárodný festival umenia nových médií
Kinosála SNG, Riečna 1, 1. posch., Bratislava
8. jún 2011 – 10. jún 2011 o 18.00 hod.

Program:

Realizácia projektov
Viliam Slaminka – „Kto je tu šéf?!“
Tomáš Beňadik – interaktívna inštalácia SKejt, 2011

8. jún o 2011 o 18.00 hod.
Martina Slováková – prednáška o hymnovej variabilite
Jana Kapelová – prednáška o umeleckom aktivizme prostredníctvom médií

9. jún. 2011 o 18.00 hod.
Peter Rónai, Vladimír Beskid – prezentácia videí „IN MESSAGE IS THE MESSAGE“ – úvahy o súčasnom mediálnom umení

10. jún 2011 o 18.00 hod.
Michal Hvorecký & VJ Zden
čítanie + projekcia
Spisovateľ Michal Hvorecký predstaví svoju novú poviedku Pod hradnou skalou s originálnou videoprojekciou od VJa Zdena

Informácie k programu festivalu MULTIPLACE:

Viliam Slaminka – Kto je tu šéf?!, 2011, animácia
Koncept animácie „Kto je tu šéf?“ je myslený ako nepriama reakcia na nedávne snahy, dôvody a následné odvolanie Vladimíra Beskida z postu riaditeľa Galérie Jána Koniarka v Trnave. Minútová animácia projektovaná v slučke na stenu galérie je vytvorená princípom stop-motion z fotografií závesných obrazov postavičiek evokujúcich armádnu hierarchiu s fiktívnymi hodnosťami a drobnými maľbami zastupujúcimi umelecké diela v galérii. Pre maľby Viliama Slaminku je typická fragmentácia na samostatné časti/údy tela, ktorá v tomto prípade umožňuje rozanimovanie pohybu postavičiek.
Viliam Slaminka (1985) vo svojej tvorbe vychádza z produktov pop-kultúry, komiksov, filmov. Je preň príznačné experimentovanie a hľadanie nových možností 3D maľby a používanie pastóznej farby ako „autonómneho elementu“. Obrazy skladá do variabilných inštalácií, čím prekonáva hranicu medzi tradičným závesným obrazom a objektom. Slaminkove diela sú hravé a pôsobia bezstarostným dojmom, no dokážu prekvapiť neskrývanou brutalitou a záujmom o aktuálne spoločenské problémy.

Tomáš Beňadik (1991) je študentom Animácie výtvarného umenia na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Venuje sa konceptuálnym tendenciám v intermediálnom umení. Interaktívna inštalácia SKejt je deriváciou práce s obrysovou linkou „odpojeného“ Slovenska. Percipientovi umožňuje definovať vlastné znaky Slovenska a reflektovať ich stabilitu.

Michal Hvorecký (1976) vydal šesť prozaických kníh, ktoré vyšli v prekladoch do viacerých jazykov. Vyštudoval estetiku a žije v slobodnom povolaní v Bratislave. Nájdete ho na Facebooku aj na www.hvorecky.sk

Digitálny alchymista Zden Hlinka (1975) vyštudoval informatiku. Patrí k výrazným osobnostiam slovenskej demo-scény a internetového umenia. Je tvorcom videoklipov a projekciami pravidelne dopĺňa hudobné a výtvarné projekty doma i v zahraničí.

Infonetworkové prezentácie

Dve cca 30 minútové infonetworkové prezentácie výtvarníčok Jany Kapelovej a Martiny Slovákovej zamerané na témy osobného záujmu často pertraktované v tvorbe.

Jana Kapelová – Aspoň sme nezostali ticho
Vlna organizovaných umeleckých diskusií a protestov v poslednom roku na Slovensku vygenerovala slovné spojenie „Aspoň sme nezostali ticho“ ako skeptické potľapkanie si po chrbáte „s pozitívnym“ konštatovaním prejavu aspoň akejsi snahy vyjadrenia nesúhlasu, vzdoru či dokonca revolty. Prebudený aktivizmus slovenskej umeleckej obce má dosah na formovanie občianskej spoločnosti a určite nabáda i k odvážnejšej tvorbe diel vo verejnom a mediálnom priestore.
Prezentácia Jany Kapelovej konfrontuje tvorbu domácich a zahraničných autorov na základe vybraných umeleckých projektov, vzťahujúcich sa či už k spoločenským, politickým alebo mediálnym problémom, ktoré navzájom prepája forma reakcie využívajúca komerčné stratégie a masmédiá. Diela balansujú na hrane medzi nádejou a skepsou, politickou akciou a filozofickou kontempláciou či sarkazmom a súcitom … Realite čelia v intenciách preberania osobnej zodpovednosti a vo vybraných prípadoch otvoreného boja.
Musíme pripustiť, že dopad umenia na sociálnu sféru je do značnej miery obmedzený, avšak prostredníctvom takýchto akcií môžeme získať dostatočný odstup a na celý systém nazerať odlišne, predstavovať si niečo úplne iného než je naša každodenná realita.

Martina Slováková – Z hymny do hymny
„Zákon o vlastenectve, ktorý by mal zvyšovať národné povedomie pomocou štátneho zásahu, podľa väčšiny Slovákov nie je potrebný.“ www.topky.sk, 26. 04. 2010
Minuloročný návrh Zákona o vlastenectve Slovenskej národnej strany vyvolal v spoločnosti nemalé rozhorčenie a diskusiu o potrebe, intenzite a verziách podnecovania pocitu vlastenectva u neplnoletých. Martina Slováková vo svojej tvorbe spochybňuje a ironizuje potrebu nanúteného „slováčstva“ a hľadá iné verzie prístupu k národnej hrdosti. V prezentácii prehrá hudobné výstupy svojej bakalárskej práce na Vysokej škole výtvarných umení.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hablovičová, Podzámska aj Nvotová sa predviedli ako Barbie
<< predchádzajúci článok
Festivaly TOTO JE HIP HOP a BEEFREE menia lokalitu