Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

05. januára 2008

Na ombudsmana Černú sa obrátilo už 90 spotrebiteľov



Za štyri mesiace pôsobenia vo funkcii bankového ombudsmana sa na Evu Černú obrátilo vyše 90 nespokojných spotrebiteľov. Sťažnosti posielali listom alebo mailom.



Zdieľať
BRATISLAVA 5. januára (WEBNOVINY) - Za štyri mesiace pôsobenia vo funkcii bankového ombudsmana sa na Evu Černú obrátilo vyše 90 nespokojných spotrebiteľov. Sťažnosti posielali listom alebo mailom. Osobne za ňou prišlo viac než 50 ľudí, informovala agentúru SITA Eva Černá, ktorá každú stredu úraduje v kancelárii bankového ombudsmana v Bratislave na Rajskej ulici 15. Na bankového ombudsmana sa môže obrátiť každý, kto nie je spokojný s výsledkom reklamačného konania na úrovni banky. Problematika sťažností je rôznorodá. "Najviac podnetov od ľudí máme v súvislosti s hypotekárnymi a spotrebiteľskými úvermi", skonštatovala Černá. Klienti sa najčastejšie domáhajú prešetrenia podmienok čerpania a splácania hypotekárnych úverov, otázok týkajúcich sa úverového registra, chcú riešiť postup banky pri zrušení bežného účtu, jeho povolené prečerpanie či rôzne operácie s platobnými kartami. V oblasti investičných služieb sa objavujú podnety na údajnú nevhodnosť zvoleného investičného produktu, prípadne neposkytnutie dostatočnej informácie o podstate investovania do podielových fondov a investičnom riziku. Eva Černá vo funkcii bankového ombudsmana rieši široké spektrum podnetov klientov tých bánk, ktoré sú združené v Slovenskej bankovej asociácii, teda 25 bánk, sporiteľní a pobočiek zahraničných bánk. "Medzi prípady, ktorým sa, žiaľ, nemôžeme venovať, patria nebankové subjekty. Navyše v týchto prípadoch už súdy vo väčšine prípadov vydali rozhodnutie, ktoré nám neprináleží skúmať ani komentovať", povedala Černá. Osobné stretnutie má podľa nej väčší zmysel, avšak s klientmi, ktorí posielajú podanie z druhého konca republiky, sa snažia byť v telefonickom kontakte. "Myslím si, že klienti sú veľmi radi, že dopodrobna rozoberáme ich trápenie," uviedla. Vo väčšine prípadov, skôr, ako sa dostane spor do kancelárie bankového ombudsmana, už sa ním banky zaoberali. Preto Černá odporúča, aby sa občania obrátili na kanceláriu Bankového ombudsmana v prípade, keď nie sú spokojní s konečným riešením svojho problému v domovskej banke. "Z podnetov, ktoré sú opodstatnené, zatiaľ neevidujeme spor medzi bankou a klientom, ktorý by v konečnom dôsledku banka nechcela vyriešiť aspoň dôstojným obchodným rozhodnutím. Ak sa nám podarí takýto krok, vždy sme spokojní", dodala Černá.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V Pezinku pokračuje proces s prokurátorom Milanom V.
<< predchádzajúci článok
Za spreneveru hrozí 26-ročnému mužovi až 10 rokov väzenia