Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. apríla 2015

Na trh sa vracia legendárna značka bicyklov Favorit



Prvých niekoľko stoviek bicyklov vyrobí v tomto roku spoločnosť Favorit Czechoslovakia. Jej vlastník Richard Galovič sa rozhodol obnoviť slávu legendárnej značky ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
Praha 6. apríla (TASR) - Prvých niekoľko stoviek bicyklov vyrobí v tomto roku spoločnosť Favorit Czechoslovakia. Jej vlastník Richard Galovič sa rozhodol obnoviť slávu legendárnej značky bicyklov, ktorá po roku 1990 neobstála na trhu. Nové bicykle Favorit však mieria do vyššej cenovej kategórie a sú vyrábané ručne, zákazníkom presne na mieru. Informoval o tom server e15.cz.


Do obnovenia výroby bicyklov Favorit v Jeseníku a na Slovensku investoval Galovič niekoľko desiatok miliónov korún. Vývoj a konštrukcia troch nových modelov trvali niekoľko mesiacov a prvé bicykle Favorit boli ručne vyrobené tento rok v marci. "Evidujeme už desiatky objednávok a každý deň prichádzajú nové. Všetky sú zatiaľ z Česka a zo Slovenska. Na zahraničné trhy sa sústredíme až po riadnom zavedení výroby a marketingu," dodal.

Reštart značky sa nezaobišiel bez problémov. Galovič chcel výrobu pôvodne rozbehnúť už na jeseň v roku 2012. Následné zdržanie vysvetľoval okrem iného množstvom falzifikátov na trhu a spormi o značku.

Od mája zašle firma Favorit Czechoslovakia zákazníkom podľa poradia objednávok prvých 50 bicyklov z novej kolekcie. Spoločnosť vyrába tri modely, ktoré sú vhodné do mesta, na výlety aj športovo ladenú jazdu.

Základná cena bicyklov Favorit vybavených moderným remeňovým pohonom a prevodovkou ukrytou v náboji zadného kolesa predstavuje takmer 56.000 Kč (2031,19 eura). Zákazníci si môžu vybrať materiál, z ktorého bude vyrobený rám, ako aj rôzne doplnky. V ponuke je za príplatok takmer 37.000 Kč aj elektronické radenie prevodov, ktoré sa ovláda tlačidlom. Každý bicykel Favorit má štítok, na ktorý si zákazníci môžu nechať napísať svoje meno alebo prezývku. "Teší nás reakcia verejnosti aj úprimný záujem zákazníkov, ktorí oceňujú nadčasový design aj netradičné technické riešenie. A okrem toho aj to, že sme sa s odvahou pustili do niečoho, čo sa na začiatku zdalo byť nemožné," povedal Galovič.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Do programu ochrany obetí obchodovania s ľuďmi zaradili vlani 34 osôb
<< predchádzajúci článok
Poslanci BBA sú sklamaní z personálnej politiky primátora Noska