Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

15. júna 2008

Nová mena má priniesť aj zvýšený záujem turistov o Slovensko



Slovensko môže vďaka zavedeniu eura predbehnúť ostatné krajiny Visegrádskej štvorky (V4) v náraste návštevnosti zahraničných turistov. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva hospodárstva (MH) SR ...



Zdieľať
BRATISLAVA 15. júna (WEBNOVINY) - Slovensko môže vďaka zavedeniu eura predbehnúť ostatné krajiny Visegrádskej štvorky (V4) v náraste návštevnosti zahraničných turistov. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva hospodárstva (MH) SR Ivana Rybárika totiž zavedenie eura zjednoduší činnosti v oblasti cestovného ruchu. Euro má priniesť jednoduchšie, rýchlejšie a lacnejšie platby, ako aj cenovú transparentnosť, čo podľa neho umožní lepšiu orientáciu na jednotlivých trhoch. Ostatné krajiny V4 nám podľa Rybárika tento krok "ticho závidia". Podľa riaditeľa Slovenskej asociácie cestovného ruchu (SACR) Martina Horvátha bude Slovensko komunikovať euro ako jednu z najsilnejších konkurenčných výhod, ktorá má zvýšiť počet zahraničných turistov. Informovali o tom na piatkovej tlačovej besede, ktorú organizovala Národná banka Slovenska, a ktorá bola venovaná vplyvu eura na slovenský cestovný ruch. Viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárii (SACKA) Róbert Kohlmann k tomu dodal, že jedným z hlavných pozitív novej meny bude odstránenie kurzového rizika vo vzťahu k ostatným menám. Kohlmann poukázal aj na "staré" krajiny eurozóny, ktorých obyvatelia môžu zvýšiť záujem o Slovensko po prijatí eura z dôvodu zaniknutia efektu oslabovania eura voči korune. Zvýšený záujem o Slovensko podľa jeho slov možno očakávať aj od občanov okolitých krajín, napr. Česka a Poľska, ktorí citlivo vnímajú zmeny cien spôsobené posilnením ich domácej meny voči korune a neskôr voči euru. Podľa Ivana Rybárika bude možnosť platby eurom na Slovensku napríklad pre turistov zo zámorských krajín oveľa jednoduchšia. Podľa jeho slov už nebude ich prvoradou úlohou si zmeniť slovenské koruny, ale ich najväčším problémom už bude "len koľko eur a za akú službu minú". Podľa štátneho tajomníka MH SR budú aj slovenskí turisti profitovať z novej meny. Ako ďalej uviedol, už nebudú musieť pri ceste do krajín eurozóny zamieňať koruny za eurá, pričom ušetria aj prostriedky pri výmene. "Platby a nákupy v rámci týchto krajín budú jednoduchšie, rýchlejšie, lacnejšie a hlavne cenová transparentnosť im umožní lepšie sa orientovať na týchto trhoch," doplnil Rybárik. Podľa Martina Horvátha (SACR) bude pri propagácii Slovenska v zahraničí vystupovať euro ako najsilnejší signál. Za krajiny, kde môže byť nová mena silným stimulujúcim momentom označil napríklad Čínu a Južnú Kóreu, pri ktorých je podľa jeho slov už v súčasnosti možné pozorovať zvýšený nárast záujmu o Slovensko. "Našou absolútnou komunikačnou povinnosťou bude v druhej polovici roka práve na týchto trhoch alebo na ďalších trhoch, ktorých sa to dotkne nielen v eurozóne ale aj na vzdialených trhoch, komunikovať euro ako jednu z najsilnejších konkurenčných výhod SR ako destinácie cestovného ruchu," konštatoval Horváth. Väčšinu príjmov Slovenska z turizmu (zhruba 60 %) generujú tri krajiny, a to Česko, Nemecko a Poľsko. Ako v tejto súvislosti uviedol Róbert Kohlmann, práve českí ako aj poľskí turisti citlivo reagujú na zmenu kurzu ich domácej meny a tomu prispôsobujú aj rozhodnutie o tom, ktorú krajinu navštívia. Ako ďalej pokračoval, pre turistov z oboch krajín je však Slovensko ľahko nahraditeľnou krajinou, pretože podobné podmienky ako na Slovensku môžu nájsť aj doma. Aj to je podľa neho jeden z dôvodov, prečo pri výbere dovolenkovej destinácie zvažujú aj zmeny cien spôsobené pohybmi kurzov mien. Pri turistoch z členských krajín eurozóny zdôraznil fakt, že po zavedení spoločnej meny na Slovensku zanikne kurzové riziko, čo znamená, že už nebudú musieť brať do úvahy pokles kurzu eura voči korune, čo z ich pohľadu spôsobovalo rast cien tovarov a služieb na Slovensku. Podľa štátneho tajomníka MH SR Ivana Rybárika zohrajú mimoriadnu úlohu v oblasti cestovného ruchu na Slovensku v ďalšom období aj štrukturálne fondy. Ako ďalej pokračoval, prostredníctvom nich je možné v nasledujúcich rokoch získať 4 mld. Sk, ktoré pôjdu do súkromnej sféry v oblasti cestovného ruchu. "Keď si k tomu pripočítam povinné spolufinancovanie žiadateľov 50 % znamená to, že v nasledujúcom období sa budú realizovať investičné zámery v hodnote 8 mld. Sk," doplnil Rybárik. Za výhodu týchto investícií označil fakt, že ostanú na Slovensku aj po prípadnom odchode investora, na rozdiel napríklad od investícii v priemysle. Podľa Rybárika euro ovplyvní aj podnikateľské prostredie v cestovnom ruchu. Ako hlavné výhody pre podnikateľov uviedol zníženie administratívnych nákladov pri výmene korún, zníženie kurzového rizika, alebo cenovú transparentnosť pri porovnávaní cien počas duálneho zobrazovania cien. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Novinky regiónov šíri TV Central cez satelit
<< predchádzajúci článok
Vietnam sa rozlúčil s populárnym premiérom Kietom