Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

04. júla 2014

Nový šéf rezortu hospodárstva by mal zmeniť filozofiu ministerstva



Ani odchádzajúcemu ministrovi hospodárstva Tomášovi Malatinskému (nominant Smeru-SD) sa nepodarilo to, čo Slovenská obchodná a priemyselná komora (SOPK) od ...



Zdieľať
Na snímke Pavol Pavlis. FOTO TASR/Michal Svítok
Bratislava 4. júla (TASR) – Ani odchádzajúcemu ministrovi hospodárstva Tomášovi Malatinskému (nominant Smeru-SD) sa nepodarilo to, čo Slovenská obchodná a priemyselná komora (SOPK) od tejto pozície očakáva – zmeniť filozofiu ministerstva. Uviedol to predseda komory Peter Mihók s tým, že novému šéfovi rezortu Pavlovi Pavlisovi (Smer-SD) odporučí päť oblastí, na ktoré by sa mal vo funkcii sústrediť.


"Nám sa s pánom Malatinským pracovalo dobre, lebo je to človek, ktorý napokon vyšiel aj z našich radov, minimálne dve funkčné obdobia bol naším delegátom vo valnom zhromaždení, bol šéfom zamestnávateľskej asociácie, čiže poznal dobre problematiku," zhodnotil Mihók dvojročné pôsobenie exministra. Pripustil, že Malatinský bol viazaný prioritami vlády a aj sám často deklaroval iný prístup. Zároveň dodal, že minister hospodárstva síce môže poukázať na problémy, ale podnikateľské prostredie ovplyvňujú najmä rezorty financií a spravodlivosti či parlament.

Rezort hospodárstva má byť podľa predsedu SOPK v prvom rade strategickým ministerstvom. "Má upustiť od predstavy byť ministerstvom, ktoré niečo riadi, lebo v trhovej ekonomike bude štátny orgán ťažko niečo riadiť mimo toho, kde je účasť alebo podiel štátu," vysvetlil. Práve chýbajúcu stratégiu označil za dlhodobo jedno z najslabších miest rezortu.

Ako zdôraznil, nový minister by sa mal zamerať predovšetkým na oblasť vnútorného trhu Európskej únie (EÚ). "Pána Pavlisa budeme tlačiť do toho, aby si ministerstvo dalo ako jednu z hlavných priorít sledovanie vnútorného trhu EÚ, lebo ten je dominantný z hľadiska Slovenska," prezradil Mihók. Upozornil, že mnohé produkty v slovenských obchodoch sú úplne inej kvality a obsahu ako výrobky, ktoré sa predávajú v susedných štátoch. Je presvedčený, že SR by mala túto otázku otvoriť na úrovni Európskej komisie.

Za dôležité témy rezortu pod novým vedením považuje šéf obchodnej komory tiež ochranu spotrebiteľa, ktorej sa podľa jeho slov doteraz venovalo viac ministerstvo pôdohospodárstva, či energetickú bezpečnosť. Väčšiu pozornosť má Pavlis upriamiť aj na presadzovanie ekonomických záujmov Slovenska v zahraničí. "Napriek tomu, že deklarujeme ekonomickú dimenziu diplomacie, zúžili sme ju na to, že ambasády organizujú misie. Chýba tu aktívna činnosť v tom, čo chceme presadiť v zahraničí a čo chceme získať zo zahraničia," uzavrel Mihók.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Farmári zrejme opäť budú môcť predávať svoje výrobky na trhoch
<< predchádzajúci článok
Keepi má za rok vyše 3 700 nových používateľov