Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

11. augusta 2015

Ochota zadlžených osôb komunikovať s veriteľmi rastie



Počet ľudí, ktorí pravidelne komunikujú so svojím veriteľom, ak majú finančné ťažkosti, z roka na rok rastie. Z interných štatistík spoločnosti KRUK Česká ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 11. augusta (TASR) - Počet ľudí, ktorí pravidelne komunikujú so svojím veriteľom, ak majú finančné ťažkosti, z roka na rok rastie. Z interných štatistík spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK), ktorá sa zaoberá správou a vymáhaním pohľadávok, vyplýva, že sa zvyšuje počet zadlžených ľudí, ktorí sú ochotnejší s veriteľom hovoriť o svojich záväzkoch a riešiť ich.


Najaktívnejšie pristupovali ľudia k riešeniu vlastných záväzkov v marci tohto roka, keď sa v rámci sledovaného obdobia uskutočnilo až 11 % všetkej komunikácie. Najmenšia aktivita je oproti tomu zaznamenaná v júni a auguste minulého roka. V tomto období predstavoval kontakt so zadlženými osobami necelých 6 %. Zo štatistík spoločnosti je rovnako zrejmé, že ľudia majú väčšiu motiváciu komunikovať s veriteľom na prelome roka. V zimných mesiacoch sa ochota ľudí riešiť svoje finančné záväzky pohybuje na úrovni 10 %.

"Nie je náhodou, že ľudia najviac reagujú na výzvy veriteľov v prvých mesiacoch nového roka alebo sú dokonca sami aktívni v riešení finančných otázok. Práve koniec roka a začiatok nového býva obdobím, keď ľudia bilancujú finančnú situáciu a snažia sa svoje záväzky vyriešiť a s veriteľom sa dohodnúť. Chcú vstúpiť do nového roka s čistým štítom," uviedla Markéta Fixová zo spoločnosti KRUK.

Najčastejším komunikačným kanálom medzi veriteľom a zadlženými osobami je telefonický rozhovor. Ženy sú pri riešení finančných problémov omnoho zhovorčivejšie než muži a majú potrebu obšírnejšie rozprávať svoj príbeh, aby si poradca dokázal názornejšie predstaviť, v akej situácii sa klientka nachádza. Ženy sa tiež aktívnejšie zaujímajú o navrhovaný spôsob riešenia vzniknutej situácie telefónnymi poradcami a detailnejšie zisťujú, akým spôsobom pracovať so svojimi príjmami a výdavkami. Muži sú oproti tomu viac priamočiari, idú priamo k veci a snažia sa rýchlejšie dohodnúť splátkový kalendár.

"Niektoré skupiny klientov nemajú dostatočný priestor a skúsenosti pri riešení svojich dlhov. Splnomocňujú preto svojich blízkych k riešeniu vzniknutej situácie za nich. Často sa stretávame so seniormi, ktorí splnomocňujú svoje deti, aby za nich dlhy riešili. Mladí ľudia vo veku medzi 20 a 30 rokov, ktorí sú v zahraničí, zas veľmi často zastupujú pri riešení ich dlhov rodičia. Plnú moc medzi sebou využívajú rovnako partneri," doplnila Fixová.




Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
B. BYSTRICA: Pre teplo môžu zamestnanci úradu prísť do práce o 6.00 h
<< predchádzajúci článok
V Nových Honoch bude protest za rýchle vybudovanie cesty R2