Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

01. decembra 2016

OĽaNO-NOVA: Poslanci chcú preveriť projekt križovatky Triblavina



Na archívnej snímke odpočívadlo Triblavina, na diaľnici D1 Bratislava - Trnava v smere z Bratislavy.



Zdieľať
Na archívnej snímke odpočívadlo Triblavina, na diaľnici D1 Bratislava - Trnava v smere z Bratislavy. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 1. decembra (TASR) – Poslanci Národnej rady (NR) SR za hnutie OĽaNO-NOVA chcú v prípade projektu výstavby križovatky Triblavina iniciovať poslanecký prieskum, o podporu tohto podnetu požiadajú kolegov z parlamentných výborov – hospodárskeho i výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Uviedol to dnes poslanec za OĽaNO-NOVA Jozef Viskupič.


Spolu so svojím poslaneckým kolegom Jánom Maroszom sa zároveň stotožnil s názorom občianskeho združenia (OZ) Triblavina, ktorého zástupcovia tvrdia, že pri výstavbe križovatky Triblavina štát zlyháva a je v područí schránkových firiem.

Poslanci podľa svojich slov takisto plánujú osloviť Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR i Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS). "Využijeme všetky interpelačné možnosti," uviedol Marosz. Poukázal na to, že poslanecká aktivita reaguje na fakt, že zástupcovia OZ Triblavina nedostávajú od kompetentných úradov "normálne" odpovede na dôležité otázky o nečakaných zmenách v pláne výstavby križovatky. "Písali na Úrad pre verejné obstarávanie, aj na Najvyšší kontrolný úrad SR, oslovili ministerstvá. Ale akoby s tým nikto nič nechcel mať. Nikto nič neskontroloval, nepreveril," povedal Marosz.

Poslanci spolu s aktivistami naznačili, že projekt je nastavený v prospech veľkého investora, ktorý má byť v pozadí celej investície.

Ministerstvo dopravy sa naďalej drží stanoviska odbornej pracovnej skupiny, ktorá odporučila, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal pre TASR rezort dopravy.

Technické riešenie križovania diaľnic D4 a D1 bez kolektorov je však podľa aktivistov z OZ Triblavina v rozpore s normami. "Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní," uviedlo koncom októbra OZ Triblavina. Trvá na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.

 Bratislavský samosprávny kraj (BSK) informoval, že na minulotýždňovej (23. 11.) odbornej diskusii na Úrade BSK o riešení križovatky Triblavina a riešení výstavby diaľnice D1 zaznelo viacero návrhov. Jedným z nich je podľa kraja aj zachovanie súbežných obslužných komunikácií, ktoré vzniknú počas rekonštrukcie diaľnice a môžu nahradiť súbežné kolektory, s ktorými sa aktuálne pri budúcom riešení D1 medzi Bratislavou a Trnavou nepočíta, ale volajú po nich občianski aktivisti i BSK.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Izraelský premiér rokoval s nemeckým ministrom pre rozvoj
<< predchádzajúci článok
Nezamestnanosť v EÚ klesla na 9,8 %, najnižšie za vyše sedem rokov