Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

19. októbra 2006

Podľa Vážneho treba stanoviť maximálne ceny pri stavbe ciest



Ministerstvo dopravy chce znížiť cenu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest minimálne o 10 %. "Budeme musieť pripraviť mechanizmy a mantinely tak, aby sa to podarilo. Treba zároveň zadefinovať ...



Zdieľať

BRATISLAVA 19. októbra (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy chce znížiť cenu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest minimálne o 10 %. "Budeme musieť pripraviť mechanizmy a mantinely tak, aby sa to podarilo. Treba zároveň zadefinovať aj maximálne ceny úsekov," predstavil jednu z vízií rezortu na ďalšie štyri roky jeho šéf Ľubomír Vážny. Podľa neho je maximálna cena taká, za akú chce štát daný úsek "kúpiť". Ak sa stavebník do tohto limitu podľa neho nezmestí, tak nesplní súťažné podmienky. "Nemôžem pripustiť tieto monopoly stavebných firiem, ktoré v poslednom čase čím ďalej tým viac diktujú ceny," zdôraznil Vážny.

Ako ďalej prezentoval minister, kľúčovou úlohou na ministerstve bude zriadiť tzv. vnútornú expertízu, ktorá sa bude zaoberať strategickými záležitosťami, bude hodnotiť efektívnosť a potrebu dopravných investícií, bude rozhodovať o tom, čo Slovensko musí prednostne urobiť a čo ešte môže počkať. "Zatiaľ totiž vidím na tomto ministerstve, na jeho minulom vedení, akúsi živelnosť, išlo sa podľa toho, odkiaľ kto je a podľa tohto poďme, aby si postavil pomník a priority nám nejako unikajú," povedal Vážny. Podľa neho sa v minulosti často stávalo, že sa predražila výstavba cestnej infraštruktúry a takto sa nemôže stavať nadradená dopravná infraštruktúra.

Jedným z vážnych problémov pri výstavbe cestnej infraštruktúry je podľa ministra aj zanedbaná príprava výstavby ciest. Podľa jeho slov nemá Slovensko vypracovaný zásobník projektov. "Budeme tým trpieť v roku 2007, lebo nebudeme mať čo ponúknuť dodávateľom. Urobím však všetko preto, aby sme v roku 2008 mali na stole zásobník projektov. Rok 2007 bude rokom pera a rok 2008 rokom krompáča a bagra," povedal Vážny. Ak totiž Slovensko zanedbá prípravu stavieb, môže podľa Vážneho "vybuchnúť" aj čerpanie prostriedkov z eurofondov v rámci operačného programu Doprava, cez ktorý by sa malo preinvestovať 3,2 mld. eur. Dôležitou úlohou rezortu, ktorá ovplyvní výstavbu cestnej infraštruktúry, je vypracovanie nového stavebného zákona pre nadradenú dopravnú infraštruktúru, teda pre diaľnice, rýchlostné cesty a železničné trate s transeurópskym významom.

(1 EUR = 36,723 SKK)
SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Krajiny EÚ by mali do roku 2020 ušetriť 20 % energie
<< predchádzajúci článok
Vážny uvažuje o predaji podielu štátu v T-Mobile Slovensko