Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

24. februára 2008

Pokrok v automobilovom sektore Slovensko zatraktívňuje



Pokrok Slovenska v automobilovom sektore ho zatraktívňuje ako investičnú destináciu a ...



Zdieľať
BRATISLAVA 24. februára (WEBNOVINY) - Pokrok Slovenska v automobilovom sektore ho zatraktívňuje ako investičnú destináciu a blízka budúcnosť by mu mala priniesť ešte lepšie vyhliadky. Ako ďalej vyplýva z globálneho prieskumu spoločnosti KPMG o situácii a očakávaniach v automobilovom priemysle, prijatie eura pomôže stabilizovať slovenský automobilový priemysel. "Ak Slovensko prijme euro od 1. januára 2009, mala by sa odstrániť bariéra rizík v súvislosti s výmennými kurzami, ktorá v súčasnosti výrazne ovplyvňuje automobilový priemysel na Slovensku. Naďalej však budú pretrvávať obavy z inflačných tlakov, ktoré ovplyvňujú náklady na pracovnú silu," povedal managing partner KPMG Slovensko Ľuboš Vančo. Z prieskumu, ktorého sa zúčastnili vrcholoví predstavitelia výrobcov automobilov a ich dodávateľov z Ameriky, Európy i Ázie, ďalej vyplynulo, že 113 oslovených vrcholových manažérov očakáva pozitívny vývoj odvetvia v otázke ziskovosti. "Automobilový priemysel prešiel v uplynulých rokoch stagnáciou, teraz ale investuje do nových technológií a do zachovania kvality produkcie pri zvýšenej efektivite výroby," objasnil Vančo. Zástupcovia automobiliek a ich dodávateľov v prieskume poukázali aj na hlavné problémy súčasného automobilového priemyslu. Za tie považuje až 96 % respondentov kvalitu produktov. Podľa 86 % je to znižovanie nákladov a za tretí najvážnejší problém označilo 83 % opýtaných nové technológie. Prieskum spoločnosti KPMG ďalej ukázal, že viac ako 80 % odborníkov sa domnieva, že najziskovejšie v automobilovom priemysle budú finančné spoločnosti. Viac ako 50 % si myslí, že to budú výrobcovia áut alebo díleri, 43 % určilo prvostupňových dodávateľov a 29 % druho- a treťostupňových dodávateľov. Už dva roky po sebe zároveň oslovení očakávajú významnú aktivitu v oblasti fúzií, akvizícií a vytváraní aliancií. Takmer každý druhý manažér predpokladá nárast tejto aktivity na úrovni automobiliek. "Manažéri si uvedomujú dôležitosť a význam získania prístupu na nové trhy a k väčšiemu množstvu zákazníkov. Akvizičná aktivita je motivovaná i potrebou produktových synergií a snahou zredukovať náklady, obzvlášť v oblastiach nákupu surovín a tlaku na priame náklady na prácu," konštatoval na záver Vančo. KPMG je globálna sieť firiem, ktorá poskytuje profesionálne služby v oblasti auditu, daní a poradenstva. Jej členské firmy pôsobia v 145 krajinách a zamestnávajú viac ako 123 tis. odborníkov. Spoločnosť začala na Slovensku pôsobiť v roku 1991. V súčasnosti zamestnáva viac ako 340 ľudí a má 14 partnerov. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Kresťania slávia tretiu pôstnu nedeľu
<< predchádzajúci článok
Blíži sa ceremoniál udeľovania výročných filmových Cien Akadémie