Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. januára 2014

Predaj skupiny VW v decembri a za celý rok 2013 vzrástol



Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) zaznamenal v decembri nárast predaja osobných áut o 3,3 % na 535.200 vozidiel. Vďačí za to najmä čínskemu trhu, ktorý mu pomáha prekonávať klesajúci odbyt ...



Zdieľať
Wolfsburg 10. januára (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) zaznamenal v decembri nárast predaja osobných áut o 3,3 % na 535.200 vozidiel. Vďačí za to najmä čínskemu trhu, ktorý mu pomáha prekonávať klesajúci odbyt v Európe. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

Foto: TASR/AP

Za celý minulý rok sa globálny predaj áut z produkcie Volkswagen Group, ktorá okrem rovnomennej značky vlastní aj automobilky Škoda, Audi, Seat, Porsche a Bentley, zvýšil o 3,4 % na 5,93 milióna kusov.

Najväčší výrobca áut v Európe však pripomína, že situácia na trhu je aj naďalej zložitá. "V tomto roku budeme čeliť novým a náročným výzvam, ale sme na ne dobre pripravení vďaka širokej a udržateľnej škále nových produktov," vyhlásil šéf predaja VW Christian Klingler.

Svedčia o tom aj rekordné výsledky dcérskych firiem Audi a Porsche, ktoré vyrábajú luxusné vozidlá. Odbyt značky Audi sa vďaka uvedeniu nových modelov na trh vlani zvýšil o 8,3 % na 1,58 milióna áut a Porsche vo štvrtok (9.1.) informoval, že minulý rok predal 162.145 vozidiel, o 15 % viac ako v roku 2012. Aj Bentley zvýšil minulý rok svoj odbyt o 19 % na 10.120 áut.

Výrobcovia luxusných modelov minulý rok v raste predaja dokonca predbehli producentov "masových značiek". Dôvodom boli vyššie príjmy boháčov v krajinách ako sú Čína, India a Rusko, a tiež oživenie na trhu v USA, kde klienti začali znova viac utrácať.

Z údajov VW ďalej vyplýva, že prevádzkový zisk celej skupiny za 9 mesiacov do konca septembra 2013 dosiahol 8,56 miliardy eur. Audi sa na ňom podieľalo sumou 3,74 miliardy eur, Porsche 1,89 miliardy eur a Bentley 98 miliónmi eur. Volkswagen vlastní aj taliansku značku Lamborghini, ale jej zisk je zahrnutý do výsledkov automobilky Audi.

Audi si dalo za cieľ zosadiť do konca tejto dekády konkurenčnú automobilku Bayerische Motoren Werke (BMW) z prvej priečky v rebríčku najväčších výrobcov luxusných áut na svete. Vlani sa Audi podarilo prekonať cieľovú hranicu v predaji, ktorou bolo 1,5 milióna vozidiel. BMW zatiaľ ešte nezverejnilo údaje o predaji za minulý rok.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Daňová kobra opäť boduje, lapili posledného člena takáčovcov
<< predchádzajúci článok
IBM vytvára novú Watson divíziu