Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

13. augusta 2015

Pri používaní platobnej karty treba zachovať opatrnosť



Opatrnosť a pozornosť by ľudí nemala opúšťať najmä vtedy, keď sú si istí, že sa im nič nemôže stať.



Zdieľať
Kreditné karty Foto: TASR/AP
Bratislava 13. augusta (TASR) - Opatrnosť a pozornosť by ľudí nemala opúšťať najmä vtedy, keď sú si istí, že sa im nič nemôže stať.


O peniazoch to platí o to viac, lebo o ne prichádzajú často kurióznym, ale i úplne obyčajným spôsobom. Rovnako vo všedný deň v návale povinností, ako aj na cestách za oddychom, kedy by najradšej vypli celú hlavu.

"Platobnú kartu, s čipom alebo magnetickým prúžkom, by sme mali nosiť v puzdre alebo v peňaženke tak, aby sa nám mechanicky nepoškodila alebo nezmagnetizovala. Ak ju hľadáme v kope s vizitkami, vernostnými kartami alebo rôznymi zľavovými kupónmi, ľahko sa nám môže stať, že ju omylom pri 'upratovaní' vyhodíme, zlomíme, alebo jednoducho prehliadneme a založíme na miesto, ktoré nám v prípade potreby ani na um nepríde," upozorňuje Marián Kolembus, manažér úverových rizík Provident Financial.

PIN je samostatná kapitola. Buď si ju majitelia karty píšu rovno na ňu, alebo na papierik do peňaženky, do diára či na žltý lístoček, ktorý len tak niekde nalepia – to sú prešľapy, o ktorých všetci vedia, no často ich robia.

Aj pri výbere z bankomatu neraz ignorujú upozornenie, aby ťukali PIN kód karty diskrétne, rovnako pri platení v obchode. Tam sú dokonca schopní opakovať si štyri čísla nahlas, aby sa náhodou nepomýlili. "A ďalšie dôležité pravidlo, keď platíte, nespúšťajte kartu z očí. Nedajte špekulantom možnosť, aby sa dostali k údajom na karte. Aj bezkontaktné platby majú svoje plusy a mínusy. Popri tom všetkom si myslíme, že nám sa nepríjemnosti s kartou nemôžu stať. Opak je však pravdou," konštatuje Kolembus.

Ľudia nikdy nepodliehajú panike tak, ako pri krádeži alebo strate dokladov a platobnej karty. Pri dokladoch je prvá cesta jasná – polícia. Pri karte to často trvá niekoľko cenných minút, aby sa zorientovali, čo robiť skôr. Či utekať za zlodejom alebo volať do banky. To by však museli mať poruke číslo na hot line. Práve kontakt na zákaznícku linku banky môže ušetriť nielen čas, ale hlavne peniaze.

Dovolenky by mali byť o oddychu a pohode. Neraz si ich ľudia znepríjemňujú svojou vlastnou roztržitosťou. Peňaženka zabudnutá na umývadle na toaletách benzínovej pumpy niekde v Chorvátsku, zo „zmenárne“ na ulici si odnesú pár tisícok dávno neplatných forintov.

"Čo sa financií pri cestovaní týka, ak máme zo sebou hotovosť, rozdeľme ju medzi členov rodiny, aby nám v prípade krádeže ostali aspoň nejaké peniaze. Neplaťme veľkými bankovkami, niekde nevieme, či a čo nám z nich vydajú. V hoteli cennosti zverme radšej trezoru ako 'overeným' skrýšam pod kobercom, vankúšom, v bielizni," zdôrazňuje Kolembus.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Sme tu pre Vás už pätnásť rokov
<< predchádzajúci článok
Počet ľudí poberajúcich dávku v nezamestnanosti klesol