Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

25. septembra 2009

Prieskum odhalil, že Slováci si na euro už zvykli



Agentúra Synovate realizovala v septembri prieskum na vzorke 500 respondentov týkajúci sa eura. Zaujímala sa najmä o to, ako si ľudia na euro zvykli a či vedia koľko eur stoja základné potraviny ako ...



Zdieľať
BRATISLAVA 25. septembra (WEBNOVINY) - Agentúra Synovate realizovala v septembri prieskum na vzorke 500 respondentov týkajúci sa eura. Zaujímala sa najmä o to, ako si ľudia na euro zvykli a či vedia koľko eur stoja základné potraviny ako chlieb, vajcia či neporciované kura. Agentúra nechala na ľuďoch, aby uviedli cenu tovarov v mene, aká im vyhovuje. Podľa výsledkov si na euro zvyklo 35,6 percenta opýtaných, no 44,2 percenta Slovákov ešte stále premýšľa v korunách. Niečo viac než 20 percent respondentov uviedlo cenu niektorých tovarov v eurách a ďalších v korunách. Hodnotu tovarov v eurách uvádzali prevažne respondenti vo veku od 18 do 34 rokov.


Agentúra sa taktiež snažila zistiť, či sa ľudia naučili správne odhadovať cenu tovarov. V prieskume sa respondentov pýtali na ceny základných potravín - chleba, vajec a mrazeného kuraťa. Pre ľudí bolo najjednoduchšie určiť cenu za chlieb, kde správne odpovedalo až 86,8 percent opýtaných. Hodnotu desiatich kusov vajec uviedlo správne 81 percent opýtaných a najhoršie dopadlo uvádzanie ceny za kura - 57,8 percent. Treba však brať do úvahy aj najširšiu variabilitu cien za tento tovar. Agentúra stanovila priemerné ceny týchto potravín podľa údajov Štatistického úradu s toleranciou 40 centov smerom nadol i nahor.

Z prieskumu vyplynulo, že Slováci sa v cenách týchto základných potravín vyznajú, pretože 44,6 percent opýtaných uviedlo správnu cenu pri všetkých troch tovaroch a ďalších 38,6 percent sa mýlilo len v jednom z nich. V súboji pohlaví to boli ženy, ktoré častejšie uvádzali správnu cenu pri všetkých troch položkách a taktiež ľudia vo veku 35 až 54 rokov sú v cenách tovarov lepšie zorientovaní než najmladší respondenti vo veku od 18 do 24 rokov.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slováci si všímajú akcie oveľa viac ako v minulosti
<< predchádzajúci článok
Námestie SNP bude pre nakrúcanie spotu uzatvorené