13. januára 2006

Recenzia CD

CD Winnetou, Dušan Barczi & Country dixi club,Forza Music 2005

Prvýkrát sa postavil s bendžom pred mikrofón zo žartu ako oživenie výstupu Ivana Mládka. Od tej chvíle sa datuje nielen vzťah Dušana Barczyho k štyrom strunám, ale aj priateľstvo a hlbšia spolupráca s obľúbeným českým muzikantom a zabávačom. Hra iba pre vlastné potešenie napokon priviedla „slovenského Mládka“ k vydaniu poslovenčených hitov z Mládkovej dielne, ale pri preklade textov sa začali v Barcziho hlave rodiť aj vlastné nápady. V týchto dňoch vydal so skupinou Country dixi club už svoj tretí album, zložený až na jedinú výnimku z autorských skladieb.
V civilnom živote musí Barczy, známy aj z televíznej relácie Ranč, ktorý uvádzal s Michalom Dočolomanským v štylizovanom kovbojskom kostýme, často cestovať. Práve za volantom mu v uvoľnenej mysli naskočí situácia alebo len vtipný rým, ktorý neskôr rozvinie na pieseň. To je aj prípad titulnej skladby Winnetou z rovnomenného CD, v ktorej sa autor vracia do šťastného únikového sveta dnešnej strednej generácie, keď na plátnach kín znel dupot koní a priateľstvo bolo najvyššou hodnotou. Lenže kto sa nechal príliš uniesť, mohol dopadnúť aj takto: „Keď je v kine Winnetou, z kina ma vždy vymetú, ako Apač pokrikujem, divákov tým iritujem...“
Dušan Barczi (spev, plectrum banjo) so sprievodnou kapelou ponúka na svojom treťom CD dvadsať sviežich pesničiek, ktoré aranžoval Marian Bihari (klavír, husle, mandolína). Pod režijným vedením Jozefa Krajčoviča sa o pohodu a dobrú náladu pri počúvaní albumu postarali ešte muzikanti Jozef Polák (trúbka), Jozef „Jaštáš“ Holub (klarinet), Jarko „Country“ Červenka (saxofón, harmonika), Viliam Ondruška (trombón), Viktor Kratochvíla (basová gitara) a hráč na bicie Imino Kaduc, alias „Gejza Gerendáš“.
Benjamín Škreko

Dolly budí Helenu Vondráčkovú zo sna
Manželské hry s mrazivými podtónmi