Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

19. apríla 2011

ŠKODA pokračuje s ofenzívou na čínskom trhu



ŠKODA stojí pred novým obdobím rastu a chce v nasledujúcich rokoch výrazne posilniť svoju pozíciu najmä na medzinárodných trhoch. Nová expozícia značky ŠKODA na šanghajskom autosalóne 2011 ...



Zdieľať
znacka skoda logo BRATISLAVA 19. apríla (WBN/PR) - ŠKODA stojí pred novým obdobím rastu a chce v nasledujúcich rokoch výrazne posilniť svoju pozíciu najmä na medzinárodných trhoch. Nová expozícia značky ŠKODA na šanghajskom autosalóne 2011 podtrhuje cieľavedomosť značky a zdôrazňuje význam čínskeho trhu ako najväčšieho odberateľa českej automobilky v súčasnosti. Popri aktuálnej palete modelov prezentuje ŠKODA v Ázii prvýkrát aj dizajnovú štúdiu VisionD s prvkami sviežej dizajnovej architektúry budúcich modelov a modernizovaným logom značky. Ďalším významným exponátom v stánku značky ŠKODA o rozlohe viac ako 1 400 m2, umiestnenom v hale E5, je ŠKODA Octavia Green E Line. Koncept elektromobilu predstavuje inovačné schopnosti výrobcu v oblasti alternatívnych pohonov.

Automobilka ŠKODA chce v rámci Rastovej stratégie 2018 na čínskom trhu ďalej rozvíjať úspešný trend aj v nadchádzajúcom roku. Za týmto účelom chce ŠKODA v Číne posilniť ešte viac lokálne aktivity. V roku 2013 preto bude zahájená výroba kompaktného SUV Yeti i v Číne. Súčasne sa má zvýšiť hustota predajnej siete z terajších približne 100 na asi 400 obchodných miest. Vďaka týmto opatreniam plánuje ŠKODA výrazne posilniť úlohu vstupnej značky v Číne a na ostatných rastových trhoch.

Značka ŠKODA počas celej svojej histórie nepredala celosvetovo toľko automobilov ako v roku 2010. Predaj 762 600 vozidiel znamená v porovnaní s rokom 2009 nárast o 11,5 percenta. Prof. Dr. hc. Winfried Vahland, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA, vyjadruje veľkú spokojnosť: „ŠKODA v roku 2010 odviedla vynikajúci výkon. Náš predaj rástol dvojciferným tempom. Práve náš vývoj v Číne, kam sme vstúpili iba pred štyrmi rokmi, mohol v takejto miere očakávať len málokto.“ V prvých troch mesiacoch roka 2011 pokračuje pozitívny vývoj nezmeneným spôsobom ďalej. V Číne posilnila ŠKODA v prvom štvrťroku o 27,4% a dohromady predala 54 400 áut.

Šéf podniku považuje dobré výsledky minulého roka za vynikajúcu východiskovú pozíciu pre ďalší rast značky ŠKODA v najbližších rokoch: „V rámci novej Rastovej stratégie ŠKODA náš predaj minimálne zdvojnásobíme a v roku 2018 chceme po celom svete predať minimálne 1,5 milióna vozidiel.“ Viac ako polovicu odbytu chce automobilka v budúcnosti realizovať mimo Európy. K tomu sa v najbližších rokoch podstatne rozšíri paleta modelov. „Na dôležitých svetových trhoch sa chceme stať meradlom, čo sa týka vozov orientovaných na priestor, na najlepší pomer ceny a úžitkovej hodnoty a na múdre riešenia,“ zdôraznil Vahland. Ku koncu desaťročia počíta šéf automobilky ŠKODA s nárastom globálneho trhu s osobnými automobilmi na približne 85 miliónov kusov, z toho len v Číne na viac než 20 miliónov za rok.

Predseda predstavenstva ŠKODA očakáva v Číne výrazné zostrenie konkurencie: „Konkurenčný boj bude narastať, ale my sme vo vynikajúcej východiskovej pozícii. ŠKODA v Číne disponuje atraktívnymi, pre miestny trh upravenými modelmi, hustou obchodnou sieťou a širokou podporou zo strany koncernu Volkswagen. Dodatočne profitujeme z vysokého podielu miestnej výroby a úzkej spolupráce s miestnymi obchodnými partnermi a organizáciami.“

Za dôkaz výkonnosti podniku v Číne považuje ŠKODA mimoriadne úspešný rozvoj v uplynulých štyroch rokoch. S výrobou modelu Octavia v spoločnosti Shanghai Volkswagen, v roku 2007, začala značka svoje aktivity na miestnom trhu. Krátko na to nasledovalo spustenie výroby modelov Fabia a Superb. Koncom roka 2010 bola podpísaná dohoda o licenčnej výrobe modelu Yeti ako štvrtého automobilu modelovej rady ŠKODA vyrábanej v Číne. „Táto úspešná história ukazuje potenciál nášho podniku na najdynamickejšie sa rozvíjajúcom trhu sveta. Nadviažeme na to v ďalších rokoch s investíciami do trhu i produktov,“ vysvetľuje Winfried Vahland.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Tesco vlani zvýšilo na Slovensku tržby o vyše desatinu
<< predchádzajúci článok
Strojvodcovia nesúhlasia s predajom 66 % akcií Carga