Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

04. novembra 2009

Slováci podľa ING neplánujú výrazné zmeny vo výdavkoch



Tretina domácností na Slovensku už pocítila dopad finančnej krízy. Ako ďalej vyplýva z prieskumu ING, takmer polovica respondentov očakáva, že ich kríza v budúcnosti zasiahne. Ako ďalej pokračoval ...



Zdieľať
BRATISLAVA 4. novembra (WEBNOVINY) - Tretina domácností na Slovensku už pocítila dopad finančnej krízy. Ako ďalej vyplýva z prieskumu ING, takmer polovica respondentov očakáva, že ich kríza v budúcnosti zasiahne. Ako ďalej pokračoval generálny riaditeľ ING Životnej poisťovne Dušan Quis, verejnosť však nestráca optimizmus a má chuť s nepriaznivými podmienkami ďalej bojovať. Ako doplnil, napriek obavám respondenti väčšinou neplánujú výrazné zmeny vo svojich výdavkoch na finančné produkty.


O tom, že slovenská populácia intenzívne vníma nepriaznivé dopady krízy, vypovedá podľa Quisa skutočnosť, že 36 % domácností považuje svoju súčasnú finančnú situáciu za horšiu ako v predchádzajúcom roku. Viac ako polovica opýtaných vidí svoju finančnú situáciu na rovnakej úrovni, zhoršenie očakáva viac ako 20 % a zlepšenie predpokladá 15 %.

Výskum ING sledoval tiež vplyv ekonomickej krízy na finančné správanie sa domácností a ich plánované zmeny na finančných produktoch. Domácnosti vo všeobecnosti zatiaľ neplánujú výrazné zmeny vo výdavkoch na finančné produkty, ani rušenie zmluvných finančných produktov. Zrušenie doplnkového dôchodkového sporenia vyslovene odmieta 61 % obyvateľov, zrušenie životného poistenia neplánuje 65 % respondentov. O vystúpení z druhého piliera začína uvažovať 9 % populácie.

Ako produkt s vysokým potenciálom sa podľa Quisa javia sporiace účty, pri ktorých 4 % respondentov plánuje navýšenie kapitálu. Slováci vnímajú obdobie krízy podľa neho ako správny čas na zodpovednejšie správanie v oblasti financií. Celkovo 25 % populácie uvažuje viac ako predtým o tom, že je vzhľadom na očakávané obavy z dopadov finančnej krízy vhodný čas, aby začali sporiť.

Tieto závery vyplynuli z výskumu, ktorý pre spoločnosť ING realizovala výskumná agentúra TNS AISA Slovakia. Zber dát sa uskutočnil na 375 Slovákoch, ktorí využívajú aspoň nejaký produkt alebo službu banky. Prieskum agentúra realizovala od konca augusta tohto roku počas viac ako mesačnej lehoty.

ING je globálna finančná inštitúcia holandského pôvodu, poskytujúca služby v oblasti bankovníctva, investícií, životného poistenia a správy dôchodkov v takmer 40 krajinách sveta. Na Slovensku pôsobí ING so spoločnosťami ING Životná poisťovňa, ING Bank N.V., ING dôchodková správcovská spoločnosť a ING Tatry-Sympatia, d.d.s.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Poslanci schválili rozpočet na budúci rok
<< predchádzajúci článok
Nemecko ľutuje rozhodnutie General Motors nepredať Opel