Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. mája 2014

SOI varuje spotrebiteľov pred volaním na audiotextové čísla



Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zaznamenala v poslednom období nárast počtu spotrebiteľských podaní, ktoré sa týkali poplatkov za volania na audiotextové čísla.



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 22. mája (TASR) – Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zaznamenala v poslednom období nárast počtu spotrebiteľských podaní, ktoré sa týkali poplatkov za volania na audiotextové čísla.


Na svojej internetovej stránke spotrebiteľov varuje, že účty a faktúry za takéto hovory môžu dosahovať sumy od 150 do 900 eur.

"Spotrebitelia nás žiadajú o radu a v niektorých prípadoch aj o vybavenie vrátenia poplatku za nehorázne vysoké telefónne účty," uviedla pre TASR hovorkyňa SOI Danuša Krkošová. Zdôraznila, že SOI nemá kompetencie zasahovať do súkromnoprávnej oblasti a podnety je oprávnená preverovať len v prípadoch, keď v inzerátoch nie je uvedená cena za hovor. "Takéto prípady sú však ojedinelé," dodala Krkošová.

SOI upozorňuje, že audiotextové volania sú spoplatňované špeciálnymi sadzbami približne dve až tri eurá za minútu, takže sú nepomerne drahšie ako bežné volania. O cene za volanie na audiotextové číslo musí byť volajúci informovaný ešte pred realizovaním hovoru. "Z toho dôvodu je potrebné uvážiť ešte pred uskutočnením hovoru na audiotextové číslo, či cena za impulz audiotextového volania je pre volajúceho akceptovateľná," vystríha SOI.

Inšpekcia na webe uvádza tri najčastejšie dôvody volania na audiotextové čísla. V inzerátoch na finančné produkty podľa nej spotrebiteľov láka domnienka ľahšej dostupnosti pôžičky. "Vzhľadom na to, že zákonnou povinnosťou veriteľa je posúdiť schopnosť spotrebiteľa splácať – teda zistiť bonitu spotrebiteľa, ponuka pôžičky bez jej posúdenia je varovným signálom, že môže ísť o podvod," konštatuje SOI.

Informácie o službách sprostredkovania zamestnania za úhradu, ktoré ponúkajú subjekty s platným povolením, možno nájsť na úradoch práce, sociálnych vecí a rodiny. Inšpekcia prízvukuje, že seriózny sprostredkovateľ neponúka svoje služby cez audiotextové čísla. Pri volaní do televíznych hier, súťaží či veštiarní sa divák v momente úspešného spojenia s automatickým telefónnym systémom stáva ich účastníkom. Skutočnosť, že volajúci sa nedostane do poradia, ešte neznamená, že sa nedovolal, a teda že za telefonát nezaplatí.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
TERAZ.TV: V Bratislave sneží
<< predchádzajúci článok
Najnižšiu mieru nezamestnanosti v TSK mal v apríli okres Myjava