Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

14. februára 2009

Spoločnosť Microsoft ponúka odmenu za dolapenie hackera



Až 250 000 amerických dolárov (asi 194 962 €) si môže na konto pripísať človek, ktorému sa podarí nájsť autora vírusu Downadup/Conficker. Obrovskú sumu peňazí mu ponúka americký ...



Zdieľať
BRATISLAVA 14. februára (WEBNOVINY) - Až 250 000 amerických dolárov (asi 194 962 €) si môže na konto pripísať človek, ktorému sa podarí nájsť autora vírusu Downadup/Conficker. Obrovskú sumu peňazí mu ponúka americký softvérový gigant Microsoft. Od jeho objavenia v októbri 2008 totiž vírus už stihol napadnúť milióny počítačov na svete. "Je to predsa trestný čin. Autor tohto vírusu musí niesť zodpovednosť za svoj skutok," tvrdí George Stathakopulos z Microsoftu. Predpokladá sa, že v súčasnosti by škodlivým softvérom mohlo byť napadnutých okolo 12 miliónov počítačov.


Conficker je program schopný vlastnej reprodukcie, je hrozbou najmä pre operačné systémy, ktorým chýbajú najnovšie patche pre systém Windows. Počítače môže napadnúť cez sieťové pripojenia, dokáže sa však aj "ukryť" na populárnych USB kľúčoch. Pokiaľ počítač nainfikuje, odstraňuje sa veľmi ťažko. Do sietí sa tento škodlivý program dostáva tipovaním hesiel a prihlasovacích mien jednotlivých užívateľov. Odborníci odporúčajú zmeniť užívateľské heslá na zložitejšie, napríklad pridaním čísla, veľkého písmena, interpunkcie alebo znaku.

Spoločnosť Microsoft zriadila v roku 2003 takzvaný odmeňovací program s rozpočtom okolo päť miliónov dolárov (asi 3,899 milióna €) na financovanie a odmeňovanie ľudí schopných postaviť autorov vírusov a škodlivých typov softvérov pred spravodlivosť. V roku 2005 Microsoft ocenil sumou 250 000 amerických dolárov dvoch mužov, ktorým sa podarilo identifikovať tvorcu vírusu Sasser. Toho neskôr zadržali nemecké úrady.

SITA

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Spotrebitelia zrejme otestujú najnovšiu verziu Windowsu (8. 1. 2009)
 Microsoft predstavil demoverziu nového Windowsu 7 (30. 10. 2008)
 Microsoft vyráža do boja s Apple kampaňou za 6 miliárd (8. 9. 2008)
 Spoločnosť Yahoo odmietla ďalšiu ponuku Microsoftu (13. 7. 2008)
 Microsoft má aj naďalej záujem o kúpu spoločnosti Yahoo (7. 7. 2008)
 Yahoo predá Googlu priestor na internetovú reklamu (13. 6. 2008)
 Kúpa Yahoo nemala pre Microsoft strategický význam, tvrdí Ballmer (23. 5. 2008)
 Microsoft chce byť svetovou jednotkou on-line reklamy (21. 5. 2008)



nasledujúci článok >>
Mladí ľudia by sa radšej vzdali sexu než hudby
<< predchádzajúci článok
Fotku nahej Madonny predali za takmer 30 000 €