Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

08. marca 2014

Strata zamestnania je najčastejším dôvodom vzniku dlhov



Ľudia sa najčastejšie dostávajú do finančných problémov vinou nezamestnanosti či straty zamestnania. V prieskume sa k tejto možnosti priklonilo 46 % respondentov. Druhým najčastejším dôvodom s ...



Zdieľať
nezamestnanost BRATISLAVA 8. marca (WEBNOVINY) - Ľudia sa najčastejšie dostávajú do finančných problémov vinou nezamestnanosti či straty zamestnania. V prieskume sa k tejto možnosti priklonilo 46 % respondentov. Druhým najčastejším dôvodom s podielom 37 % je rozhadzovačnosť, nasledoval hazard a závislosti.


V neposlednom rade pre 27 % respondentov je problémom aj nedostatočné finančné vzdelanie a 24 % ľudí uviedlo zlú ekonomickú situáciu Slovenska. Vyplynulo to z výskumu agentúry Focus, ktorý vykonala pre spoločnosť Kruk Česká a Slovenská republika.

Najčastejšie východisko

Ľudia sa najčastejšie snažia nájsť východisko zo zložitej finančnej situácie znížením domácich výdavkov, takto sa vyjadrilo 66 % respondentov. Novú prácu by si hľadalo 60 % ľudí, od príbuzných či priateľov by si požičalo 45 % opýtaných, od banky by si požičalo 20 %. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že riešením by bolo aj presťahovanie sa do lacnejšieho bytu, čo uviedlo 20 % ľudí. Svoje cennosti by predalo 18 % opýtaných.

"Účinnou prevenciou pred finančnými problémami je zodpovedné správanie a schopnosť odolať najrôznejším lákadlám a nástrahám, ktoré vedú k vzniku dlhov," uviedla PR a marketingová špecialistka spoločnosti Kruk Veronika Kuřinová. No ak sa už ľudia dostanú do dlhov, je podľa nej dôležité najprv zhodnotiť situáciu, teda o aký veľký dlh ide a do kedy ho treba uhradiť.

Obmedzenie finanicií

Následne treba kontaktovať veriteľa a dohodnúť s ním spôsob úhrady dlhu. "Pre získanie finančných prostriedkov na ich úhradu by sme mali obmedziť vynakladanie financií na akékoľvek zbytočné výdavky a hľadať zdroje dodatočných príjmov, napríklad druhé zamestnanie alebo predaj nepoužívaných vecí v domácnosti," dodala Kuřinová.

Agentúra Focus uskutočnila prieskum kvótovým výberom. Vzorku tvorilo niečo vyše tisíc respondentov. Dáta agentúra zbierala v októbri 2013, a to formou dotazníku. Išlo o osobné rozhovory anketárov s respondentmi. Veľkosť výberovej vzorky umožnilo agentúre zovšeobecniť základné výsledky prieskumu na domácnosti SR s maximálnou odchýlkou plus mínus 3,1 %.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Podľa arcibiskupstva je incident po omši za Bezáka poľutovaniahodný
<< predchádzajúci článok
Hasičom dostanú špeciálnu techniku za tridsať miliónov eur