Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

28. septembra 2006

Trh s čajom rastie, kávu si kupuje čoraz menej ľudí



Čajová kultúra postupne preniká aj na Slovensko. Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK Slovakia, ktorý sa konal od 1. marca 2004 do 4. júna 2006. Podľa neho zaznamenal v tomto období trh s čajom ...



Zdieľať

BRATISLAVA 28. septembra (WEBNOVINY) - Čajová kultúra postupne preniká aj na Slovensko. Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK Slovakia, ktorý sa konal od 1. marca 2004 do 4. júna 2006. Podľa neho zaznamenal v tomto období trh s čajom kontinuálny nárast, kým kávu si kupuje čoraz menej ľudí. Za zvýšenou spotrebou stoja podľa agentúry GfK najmä zdravší životný štýl Slovákov, či vznik čajovní. Podľa záverov výskumu, cena porciovaných čajov vzrástla za sledované obdobie v priemere o päť percent. O sedem percent sa zvýšili ceny značkových výrobkov, kým o dve percentá ceny súkromných značiek. V súčasnosti sa najlacnejší čaj dá zohnať v hypermarketoch a cash and carry predajniach. V prvom polroku 2006 nakupovali slovenské domácnosti čaje častejšie ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. Celkový objem nakúpeného tovaru sa tak zvýšil o 12 percent. Kým instantné čaje tvorili v rovnakom období 47 percent trhu, 51 percent tvorili čaje balené vo vrecúškach a zvyšok sypané čaje.

Zatiaľ čo čaju holduje čoraz viac ľudí, trh s kávou klesol v prvom polroku 2006 oproti rovnakému obdobiu v roku 2005 o päť percent. Vplyvom zvýšenia priemernej nákupnej ceny bol však celkový trend vo výdavkoch plus tri percentá. V domácnostiach sa pritom čoraz menej už objavuje pražená káva, ktorej miesto postupne zaujíma káva instantná. Medzi najobľúbenejšie kávové špeciality patria capuccino a 3v1.

SITA,AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Na Woodyho Allena sa hnevá britská komička
<< predchádzajúci článok
George Clooney a Renée Zellweger sú znova spolu