Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

26. februára 2007

V extralige divácky priemer prvýkrát viac ako 3 000 divákov



Ešte nikdy v histórii nevidelo základnú časť najvyššej slovenskej hokejovej súťaže toľko divákov, ako v sezóne 2006/07. Celkom 270 stretnutí Slovnaft extraligy zhliadlo 828 843 divákov, čo ...



Zdieľať

BRATISLAVA 26. februára (WEBNOVINY) - Ešte nikdy v histórii nevidelo základnú časť najvyššej slovenskej hokejovej súťaže toľko divákov, ako v sezóne 2006/07. Celkom 270 stretnutí Slovnaft extraligy zhliadlo 828 843 divákov, čo je v priemere takmer 3 070 divákov na jedno stretnutie (prvýkrát v 14-ročnej histórii priemer nad 3 000). V minulej sezóne 2005/06 videlo základnú časť a všetky zápasy play off spolu 870 004 divákov. Informuje o tom internetová stránka szlh.sk. Ak je jedným z kritérií úrovne súťaže divácky záujem, potom sa slovenská najvyššia súťaž nemusí vôbec hanbiť.

O rekordný divácky záujem o Slovnaft extraligu v sezóne 2006/07 sa nepochybne veľkou mierou zaslúžili fanúšikovia v metropole východu. Kým vlani na zápasy Košíc na starom štadióne na Kavečianskej ulici (a pár zápasov play off v Steel Arene) prišlo celkom 87 472 divákov (priemer 2 822 divákov na zápas), v aktuálnej sezóne videlo 27 stretnutí Košíc v základnej časti Slovnaft extraligy na slovenské pomery neuveriteľných 166 419 divákov (priemer na zápas 6 164).

Kultúrnejšie prostredie na štadiónoch sa postaralo o citeľný nárast diváckeho záujmu aj v iných mestách – Martine (z 1 934 na 3 113), Bratislave (zo 4 198 na 4 887), vo Zvolene (z 1 773 na 2 182), či na Liptove (z 1 896 na 2 068). Jedine vlaňajší finalisti Poprad a Žilina pocítili pokles fanúšikov - v Poprade klesla priemerná návštevnosť na jedno stretnutie z 3 270 na 1 907 a v Žiline z 2 433 na 1 503 divákov..

Hokejisti svorne tvrdia, že pred plným hľadiskom sa im hrá lepšie. Preto je zaujímavým údajom aj informácia o percentuálnej zaplnenosti zimných štadiónov v základnej časti Slovnaft extraligy. V priemere boli štadióny (počas 270 stretnutí základnej časti) v každom zápase zaplnené viac ako spolovice - zaplnenosť štadiónov bola 55,39%. V Martine (77,84%), Košiciach (73,9%) a Skalici (72,95%) bol každý domáci zápas z troch štvrtín vypredaný. V priemere viac ako polovica kapacity štadiónov bola zaplnená počas základnej časti v Nitre (66,91%), Bratislave (63,08%) a Liptovskom Mikuláši (53,58%). Naopak, pred poloprázdnymi tribúnami sa hralo v Žiline (23,75%). Priemerne boli zaplnené hľadiská štadiónov vo Zvolene (31,08%), Poprade (43,04%) a Trenčíne (47,72%).

Zaujímavo vyznieva aj pohľad na približné zisky extraligových klubov zo vstupného. Všetky extraligové kluby pred sezónou deklarovali nielen svoje rozpočty, ale aj ceny vstupeniek. Pre porovnanie sme zobrali dolnú hranicu ceny vstupného a z uvedeného vyplýva, že 828 843 divákov zaplatilo za vstupné približne 56 767 600 korún. Priemerné minimálne zisky klubov zo vstupného sú však veľmi odlišné: Košice i Slovan vďaka vysokým diváckym návštevám zinkasovali približne 16,641 mil., resp. 13,194 mil. Sk. Naopak, najmenej do klubovej pokladnice plynulo zo vstupného v Žiline (1,217 mil. Sk), L. Mikuláši (2,233 mil. Sk), Zvolene (2,946 mil. Sk), či Skalici (3,165 mil. Sk). Pre väčšinu klubov tak vybrané vstupné len zo základnej časti pokryje približne pätinu rozpočtu na sezónu.

Play off každej súťaže je „šľahačkou na torte“, či už z pohľadu herného, alebo diváckeho. Preto uvedené čísla o diváckom záujme, zaplnenosti arén, ale aj zaplatenom vstupnom budú pri konečnom účtovaní po poslednom finálovom zápase play off Slovnaft extraligy určite vyššie.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zápasník Gardner prežil pád lietadla i studenú vodu
<< predchádzajúci článok
Na turnaji v Dauhe prehra Husárovej vo finále kvalifikácie