![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Štvrtok 6.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. novembra 2016
Výrobcovia cukroviniek zmenšujú balenia, toto je dôvod
Nedávno zákazníkov v Británii podráždila spoločnosť Mondelez International, keď zväčšila medzery medzi ihlanmi čokoládovej tyčinky Toblerone. Teraz ju nasledovala ďalšia ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Teraz.skHovorca spoločnosti Mars uviedol, že podobne ako ďalší producenti čokoládových výrobkov, aj firma Mars zaznamenala rast cien surovín. "Aj keď sa snažíme absorbovať tieto náklady v čo najväčšej miere, niekedy sme nútení prijať ťažké rozhodnutie a znížiť hmotnosť niektorých našich výrobkov, ak chceme, aby si zákazníci svoje obľúbené produkty mohli ďalej kupovať za prijateľnú cenu," povedal hovorca. V prípade bonbónov Maltesers zredukovala firma hmotnosť vrecka zo 121 gramov na 103 gramov.
S takzvanou "shrinkflation," teda znížením hmotnosti, pričom zákazník zaplatí rovnakú cenu, začali cukrovinkárske firmy v období recesie. Zmeny zaznamenali viaceré známe produkty: zmenšili sa tyčinky Mars a Snickers, napríklad aj obsah vrecka čokoládových vajíčok Creme Eggs firmy Cadbury sa zredukoval z pôvodne šiestich na päť vajíčok.
Cukrovinkárske firmy sa obhajujú, že len tento rok sa náklady na výrobu mliečnej čokolády zvýšili zhruba o 40 %. Dôvodom je rast cien viacerých surovín, najmä cukru a sušeného plnotučného mlieka.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
