Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

19. februára 2013

Briti po škandále s koninou nedôverujú mäsu



Po vypuknutí škandálu s konským mäsom, ktoré sa predávalo ako hovädzie, pätina britských spotrebiteľov začala kupovať menej mäsových výrobkov. Vyplýva to z výsledkov internetového ...



Zdieľať
maso LONDÝN 19. februára (WEBNOVINY) - Po vypuknutí škandálu s konským mäsom, ktoré sa predávalo ako hovädzie, pätina britských spotrebiteľov začala kupovať menej mäsových výrobkov.


Vyplýva to z výsledkov internetového prieskumu, ktoré v pondelok zverejnila britská spoločnosť Consumer Intelligence.

"Podľa našich zistení tento škandál spotrebiteľov zasiahol veľmi tvrdo, keďže kvôli nemu sú ochotní zmeniť svoje návyky, alebo upraviť stravovanie," komentoval výsledky hovorca spoločnosti David Black.

Výskum síce neudáva množstvá mäsa, ktoré opýtaní konzumujú, odhaľuje však širšie trendy. Viac ako 65 % opýtaných vyhlásilo, že v dôsledku škandálu menej dôverujú označeniu potravín a viac než 60 % tvrdilo, že odteraz budú nakupovať mäso z lokálnych mäsiarstiev.

Štvrtina opýtaných chce miesto mletého mäsa kupovať drahšie mäso v celku. Takmer 20 % vyhlásilo, že by chceli tiež prestať kupovať spracované mäso, napríklad vo forme hotových mrazených jedál, pre zlú finančnú situáciu si to však nemôžu dovoliť.

Londýn úzko spolupracuje s ostatnými krajinami EÚ na vyšetrení situácie, povedal na pondelňajšom stretnutí s britskými maloobchodníkmi minister životného prostredia Owen Patterson.

"Potravinársky priemysel je absolútne rozhodnutý obnoviť dôveru vo svoje produkty. Budeme sa stretávať pravidelne, aby sme spotrebiteľov presvedčili, že keď si kúpia potravinu, dostanú to, čo si kúpili," dodal minister v televíznom vystúpení.

Škandál vypukol v januári v Írsku, kde úrady identifikovali konskú DNA v mrazených hamburgeroch. Medzičasom sa však rozrástol do veľkej časti Európy a otvoril diskusiu o označovaní potravín, ako aj o komplexnom reťazci dodávateľov v EÚ. Donútil tiež výrobcov aj predajcov k sťahovaniu produktov z trhu. Obchodný reťazec Lidl stiahol po nájdení konskej DNA z predajní vo Fínsku a Švédsku hotové cestoviny s mäsovou omáčkou. Z rovnakého dôvodu v pondelok ohlásila stiahnutie niektorých svojich mrazených mäsových produktov z trhu v Španielsku a Taliansku spoločnosť Nestlé.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Japonsko rozhoduje o vedení centrálnej banky
<< predchádzajúci článok
Bývalý vodca Pobrežia Slonoviny pôjde pred medzinárodný súd