Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

15. apríla 2010

Do vyjednávania v SAD Zvolen vstúpil župan


Tagy: SAD Zvolen

Pri rokovaniach odborárov a vedenia firmy SAD Zvolen o podnikovej kolektívnej zmluve, pre ktorú už odborári vyhlásili koncom marca štrajkovú pohotovosť, ...



Zdieľať
trolejbus Ilustračné foto SITA/Dušan Hein

BANSKÁ BYSTRICA 15. apríla (WEBNOVINY) - Pri rokovaniach odborárov a vedenia firmy SAD Zvolen o podnikovej kolektívnej zmluve, pre ktorú už odborári vyhlásili koncom marca štrajkovú pohotovosť, zobral na seba predseda Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Vladimír Maňka úlohu mediátora. Uviedol to dnes hovorca BBSK Peter Hajnala s tým, že po Maňkovom stretnutí s predsedom Odborového zväzu KOVO Emilom Machynom a podpredsedom predstavenstva SAD Zvolen Adriánom Polónym sa napätie začína uvoľňovať. „Záleží mi na tom, aby obyvatelia kraja mali stopercentnú istotu, že keď pôjdu ráno do práce, bude ich mať aký autobus odviezť,” poznamenal na margo stretnutia Maňka.

Podľa Machynu aj Polónyho smerujú rokovania k dohode. „Našli sa body, pri ktorých vieme nájsť spoločnú reč," uviedol Polóny. "Hneď, ako sa zhodneme na všetkých bodoch, štrajkovú pohotovosť zrušíme,” dodal Machyna s tým, že pre odborárov je dôležité aj to, aby zostali zachované cestovné zľavy pre zamestnancov dopravcu.
Maňka má dnes na tému prímestskej autobusovej dopravy hovoriť s ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym. Okrem iného sa majú zaoberať aj otázkou oprávnených nákladov v autobusovej doprave. „Budeme hľadať riešenie, aby sa oprávnené náklady na prevádzku autobusov, ktoré preplácajú samosprávne kraje, vypočítavala podľa rovnakej metodiky,” uviedol Maňka. V súčasnosti totiž každý samosprávny kraj uznáva oprávnené náklady dopravcov rozdielne.

SAD Zvolen prevádzkuje okrem diaľkových autobusových liniek aj prímestské linky v deviatich z 13 okresov Banskobystrického kraja a mestskú verejnú osobnú dopravu v mestách Banská Bystrica, Zvolen, Žiar nad Hronom a Brezno. Odborári požadujú v novej kolektívnej zmluve napríklad preplácanie psychotestov, zdravotných prehliadok a po dvoch odpracovaných rokoch aj takzvaných kariet vodiča, ktoré potrebujú na prevádzku vozidiel. Podľa Polónyho nemá SAD Zvolen povinnosť, ale len možnosť podnikovú kolektívnu zmluvu uzavrieť, pretože platí vyššia kolektívna zmluva.

SITA

Tagy: SAD Zvolen
   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Predaj počítačov Toshiba v USA v 1.Q vyšší o 50 %
<< predchádzajúci článok
Čínska ekonomika rástla najrýchlejšie od roku 2007