Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

12. decembra 2007

Európska komisia prispeje na infokampaň o zavedení eura



Európska komisia (EK) sa bude finančne podieľať na infokampani o zavedení eura na Slovensku. Vyplýva to z Dohody o partnerstve platnej od 7. decembra tohto roku, ktorú podpísali komisár EK pre ...



Zdieľať
BRATISLAVA 12. decembra (WEBNOVINY) - Európska komisia (EK) sa bude finančne podieľať na infokampani o zavedení eura na Slovensku. Vyplýva to z Dohody o partnerstve platnej od 7. decembra tohto roku, ktorú podpísali komisár EK pre hospodárske a menové záležitosti Joaquín Almunia a minister financií Ján Počiatek. "Európska komisia je pripravená na jednotlivé projekty, ako napríklad kampaň v médiách, konferencie a semináre, vrátane aktivít pre citlivé cieľové skupiny a podobne, prispieť sumou až do 50 % skutočných nákladov," uviedol splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát. Celkové náklady na infokampaň, ktorú zabezpečujú Ministerstvo financií SR a Národná banka Slovenska, sú pritom vyčíslené na 180 mil. Sk.

V podpísanej dohode sa okrem finančnej podpory EK obe strany zaväzujú koordinovať a vzájomne podporovať informačné a komunikačné aktivity o eure a menovej únii s cieľom zvýšiť informovanosť slovenskej verejnosti. "Podpis dohody nijako nepredurčuje jej hodnotenie, či Slovensko splní všetky kritériá na zavedenie eura," dodáva Barát. EK pritom v spolupráci s ministerstvom financií uskutoční aj niektoré vlastné komunikačné aktivity, napríklad výstavy, semináre alebo distribúciu publikácií.
Realizátorom infokampane o eure na Slovensku je spoločnosť Creo/Young & Rubicam, s.r.o. a jej dcérska firma Mediaedge:cia Slovak Republic, s.r.o., ktoré zvíťazili až v tretej súťaži, keďže prvé dve sa rezortu financií nepodarilo úspešne priviesť do konca. Informačná kampaň pre občanov SR sa začne podľa rezortu financií začiatkom roka 2008 a jej najintenzívnejšia časť bude v druhej polovici roka s blížiacim sa termínom vstupu SR do eurozóny plánovaného na 1. januára 2009. Kampaň bude pokračovať ešte aj v prvých mesiacoch roka 2009. Cieľom informačnej kampane bude zabezpečiť, aby verejnosť, vrátane špecifických cieľových skupín ako seniori, osamelo žijúci, menšiny, deti a podobne, získala včas, v dostatočnom rozsahu a zrozumiteľnej forme všetky dôležité informácie potrebné na bezproblémový prechod na používanie novej meny.
SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Súd vyniesol rozsudok nad generálom Miloševičom
<< predchádzajúci článok
Odborári vyzývajú Dzurindu, aby sa verejne ospravedlnil