Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

25. novembra 2008

Jakeš a na Rely Dakar



V 17-člennom českom tíme KM Racing, ktorý v týchto dňoch finišuje s prípravami na budúcoročnú Rely Dakar v Čile a Argentíne (2. - 18. januára), bude mať dvojnásobné zastúpenie aj Slovensko. ...



Zdieľať
BRATISLAVA 25. novembra (WEBNOVINY) - V 17-člennom českom tíme KM Racing, ktorý v týchto dňoch finišuje s prípravami na budúcoročnú Rely Dakar v Čile a Argentíne (2. - 18. januára), bude mať dvojnásobné zastúpenie aj Slovensko. Tridsaťpäťročný Ivan Jakeš sa predstaví v súťaži motocyklov na špeciálne upravenom KTM 690 spolu s dvoma klubovými kolegami Dušanom Randýskom a Davidom Pabiškom. Jeho mechanikom počas budúcoročnej edície tohto motoristického dobrodružstva bude skúsený 44-ročný enduro jazdec Ján Hrehor. "Keď Ivan na jar prišiel s touto ponukou, účasť jeho súčasného tímu na Rely Dakar v Južnej Amerike nadobúdala ešte iba prvé kontúry. Vtedy som mu sľúbil, že keď sa tento odvážny projekt podarí zrealizovať, rád mu ako mechanik pomôžem," povedal stále aktívny enduro jazdec Ján Hrehor v utorok pre agentúru SITA. "Na Dakare som ešte nebol, hoci viackrát som bol tesne pred jeho bránami. Z Čile mám skúsenosti zo Šesťdňovej, ktorú som tam absolvoval. Navyše, pred 17 - 18 rokmi som jazdil náročnú rely súťaž v Peru, počas ktorej som za tri týždne prešiel na motorke viac ako tritisíc kilometrov. Južnú Ameriku mám ako pretekár vyskúšanú, viem, čo tam môže jazdcov stretnúť," pokračoval bývalý vicemajster Európy v enduro a účastník šestnástich ročníkov Medzinárodnej motocyklovej šesťdňovej súťaže. Podľa Hrehora by sa malo v Čile a v Argentíne jazdiť po šotolinových cestách, časť trate určite aj po asfalte, no nepôjde o klasickú púštnu rely, akú účastníci poznali z predchádzajúcich ročníkov v Afrike. "Stroje a jazdci na nich však dostanú aj tak poriadne zabrať, lebo napríklad v Andách treba prekonať prevýšenie dvetisíc metrov. Toto všetko Ivan už veľmi dobre teoreticky ovláda, lenže iné je o tom počuť či pozrieť si videozáznam a iné zažiť na vlastnej koži," vysvetľoval Ján Hrehor. A ako sa dostal z pozície jazdca do funkcie Jakešovho mechanika? "Na Šesťdňovej na Novom Zélande som bol manažérom nášho Trophy tímu a práve Ivanovi som robil akéhosi predjazdca. Prvé tri dni mal veľké problémy s motorkou, tak som robil všetko možné, aby s ňou došiel až do cieľa. Tam sme sa lepšie spoznali a on si na našu spoluprácu na Novom Zélande spomenul a angažoval ma," vysvetlil Hrehor väzby, ktoré ho už dlhé roky spájajú s 35-ročným kolegom so slovenskej reprezentácie. Ivan Jakeš už teraz v stredu pôjde s technikou do francúzskeho prístavu Le Havre, kde bude administratívne preberanie motocyklov a automobilov európskych účastníkov Rely Dakar 2009 v Južnej Amerike. "Vo Francúzsku bude celé technické preberanie, nalepovanie čísel, kontrola dokladov od súťažnej techniky a životných poistiek jazdcov. Odtiaľ sa všetky stroje presunú loďou do Argentíny. My by sme tam mali odletieť dva dni pred Silvestrom. V minulosti sa jazdci chystali na preteky priamo v dejisku pretekov až týždeň, teraz budeme mať iba dva dni. Za ten čas organizátori vysvetlia pretekárom trať, oboznámia ich s navigačnými a výstražnými prístrojmi, ktorými bude vybavená súťažná technika, dovolia im nazrieť do itineráru jednotlivých etáp," vysvetľoval Ján Hrehor. Aké budú Hrehorove úlohy v pozícii automechanika? Bude Jakešovi pomáhať v cieli jednotlivých etáp v každodennej údržbe, budem mu robiť bežný servis, aby si on mohol pospať o dve - tri hodiny viac. "Dakar je aj o šetrení silami. Ak chce jazdec prísť až do úplného cieľa, musí vedieť šetriť svoju energiu i techniku. Katriňák mal počas Dakaru vždy po ruke svojho brata Rasťa, Ivan bude mať mňa," dodal. Ivan Jakeš sa s českým tímom KM Racing pripravoval na "Dakar" dva týždne v Tunisku. V tamojšej púšti nielen dôkladne otestoval techniku, s ktorou sa predstaví v Čile a Argentíne, ale nafotil tam aj nejaké plagáty a kalendár na budúci rok. Nový ročník vytrvalostnej Rely Dakar v Argentíne a Čile bude mať celkovo 14 etáp, počas ktorých jej účastníci prejdú po vlastnej osi 9578 km a na súťažnej trati absolvujú 5656 km rýchlostných skúšok. Štart podujatia bude 2. januára v Buenos Aires, kde účastníkov rely privítajú aj v cieli 18. januára. Najdlhšia etapa tohto juhoamerického adrenalínového dobrodružstva bude mať 837 kilometrov, najkratšia 488 kilometrov. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Súhrn výsledkov utorňajších stretnutí Slovnaft extraligy
<< predchádzajúci článok
V Žiline pred duelom so Slaviou slávnostná recepcia