![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Pondelok 3.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Hubert
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
04. februára 2014
Krajské cesty najviac zaťažené kamiónmi sa možno vrátia do rúk štátu
Niektoré regionálne cesty II. a III. triedy, ktoré dnes spadajú pod samosprávne kraje, sa možno vrátia do rúk štátu. Ministerstvo dopravy zvažuje takéto ...
Zdieľať
Ján Počiatek Foto: TASR/Martin Baumann "Pokiaľ sa ukáže, že niektoré cesty sú extrémne zaťažované tranzitnou dopravou, lebo to nahrádza nedostatočnú infraštruktúru, tak si radšej budeme tieto cesty preberať a budeme sa o ne starať sami," vyhlásil na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček. Aj o téme nákladnej dopravy na cestách II. a III. triedy dnes rokovalo ministerstvo s predstaviteľmi samosprávnych krajov.
S návrhom, aby si štát vzal na seba niektoré nosné cesty v krajoch, ako cesty I. triedy a následne ich spravoval, súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa. Uviedol príklad z vlastného kraja, ktorý má 1955 kilometrov (km) ciest II. a III. triedy a len 314 km ciest I. triedy a 14 km rýchlostnej cesty R4, ktorá vedie z Košíc po hranicu s Maďarskom. "To znamená, že celý systém prepravy sa u nás deje po 'dvojkách a trojkách'," opísal Trebuľa. Tie však podľa jeho slov nie sú na takúto záťaž konštruované, a preto má do budúcnosti obavy z financovania opráv a údržby týchto ciest.
Monitoring na krajské cesty zavádzal rezort dopravy od januára tohto roku, aby sledoval intenzity nákladných áut na týchto cestách. S tým, že v budúcnosti by sa mohli najvyťaženejšie úseky spoplatniť mýtom. Kraje chcú ale cesty monitorovať minimálne pol roka a až potom prehodnotia možné opatrenia. O prípadnom spoplatnení niektorých úsekov podľa Stromčeka žiaden kraj zatiaľ neuvažuje.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
