Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. júna 2007

Letoví dispečeri zostávajú naďalej v štrajkovej pohotovosti



Združenie riadiacich letovej prevádzky SR zostáva stále v štrajkovej pohotovosti, pretrvávajúcej od ukončenia štrajku letových dispečerov koncom februára tohto roka, aj po oboznámení sa s ...



Zdieľať

BRATISLAVA 18. júna (WEBNOVINY) - Združenie riadiacich letovej prevádzky SR zostáva stále v štrajkovej pohotovosti, pretrvávajúcej od ukončenia štrajku letových dispečerov koncom februára tohto roka, aj po oboznámení sa s výsledkami bezpečnostného auditu v štátnom podniku Letové prevádzkové služby (LPS). Prezident združenia Luboš Laurenčík v pondelok informoval, že nakoľko nálezy auditu potvrdili všetky nimi deklarované problémy, súvisiace s bezpečnosťou letovej prevádzky, ktoré boli dôvodom štrajku, trvajú na tom, že súčasné vedenie LPS nezvládalo a naďalej nezvláda riadenie podniku.

Z tohto dôvodu letoví dispečeri opätovne vyzývajú ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho, aby vyvodil personálnu zodpovednosť voči manažmentu LPS v zmysle záväzku z 27. februára, keď sa dispečeri a ministerstvo dopravy dohodli o podmienkach ukončenia šesť dní trvajúcej štrajkovej akcie. Združenie mieni zostať v štrajkovej pohotovosti až do vyriešenia problémov v zmysle uvedenej dohody, pričom odmieta niesť zodpovednosť za situáciu v LPS.

Združenie zároveň so znepokojením konštatuje, že ministerstvo dopravy neustále porušuje vo všetkých bodoch dohodu uzavretú medzi oboma stranami. "Aj napriek tejto skutočnosti, že audit Európskej organizácie pre bezpečnosť letovej prevádzky (Eurocontrol-u) jednoznačne poukázal na vážne nedostatky vo vedení podniku a niektoré postupy označil za generujúce neakceptovateľnú úroveň rizika, minister naďalej odmieta vyvodiť personálne dôsledky voči riaditeľovi LPS v zmysle dohody," uvádza sa vo vyhlásení letových dispečerov. Podľa neho vedeniu LPS opätovne zavádza do prevádzky neodskúšané alebo nezmenené postupy, ktoré dokonca vlastným vyšetrovaním označilo za nebezpečné. Združenie chápe postup ministerstva dopravy ako neochotu dodržať zmluvu a nezáujem o skutočný stav v LPS. Na základe týchto skutočností sa preto domnieva, že mu nikdy nešlo a ani dodnes nejde o skutočné odstránenie nedostatkov.

Letoví dispečeri štrajkom požadovali dodržiavanie bezpečnosti v letovej prevádzke a taktiež odvolanie riaditeľa LPS Romana Bíra. Medzinárodný bezpečnostný audit v LPS, ktorý vykonal EUROCONTROL, však nezistil žiadne závažné nedostatky v bezpečnosti letovej prevádzky. Potvrdil to osobne v Bratislave generálny riaditeľ organizácie Victor M. Aguado. Zároveň však dodal, že je potrebné odstránenie viacerých menších nedostatkov, napríklad pri vyhodnocovaní rizika pri zavádzaní zmien.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Premiéri SR, ČR, MR a Poľska rokujú na Bratislavskom hrade
<< predchádzajúci článok
Voľby sú podľa denníkov varovaním pre Sarkozyho