Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

11. mája 2009

Maďarom sa na Slovensku páči, v turizme hľadajú interaktivitu



Infocesta pre novinárov z Maďarska organizovaná v termíne 4. až 7.5. 2009 v regióne Liptov mala za cieľ spropagovať destináciu medzi Vysokými a Nízkymi Tatrami u našich južných susedov. Infocestu ...



Zdieľať
BRATISLAVA 11. mája (WN/PR) - Infocesta pre novinárov z Maďarska organizovaná v termíne 4. až 7.5. 2009 v regióne Liptov mala za cieľ spropagovať destináciu medzi Vysokými a Nízkymi Tatrami u našich južných susedov. Infocestu organizovalo zastúpenie Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) v Maďarsku v spolupráci s marketingovou centrálou regiónu Liptov Klastrom Liptov – združením cestovného ruchu. Infocesty sa zúčastnili zástupcovia printových médií, televízie, ale aj zástupcovia touroperátorov z Maďarska. Po prvom dni, kedy si z regiónu prezreli významnú UNESCO pamiatku, skanzen Vlkolínec, a na vlastnej skúsenosti zažili prípravu mlieka a syrov v tradičnom liptovskom salaši, strávili oddychový čas v Thermal Parku Bešeňová a Aquaparku Tatralandia. Liptáci si na novinárov pripravili aj prekvapenie. „Týmto Vás pasujem do liptovského šľachtického stavu“, boli slová kniežaťa pri položení meča na ramená vyvolaných novinárov v Múzeu liptovskej dediny v Pribyline. Prijatím tohto stavu majú teraz novinári povinnosť šíriť dobré meno Liptovu vo svete. „O rok prineste svoje mediálne výstupy a na ich základe Vám bude pridelený kus zeme z našich panstiev“, žartoval knieža liptovský. Súčasťou múzea je aj expozícia historického vozového parku Považskej železničky. Novinári prekvapene zistili, že nejeden z vystavených exponátov bol vyrobený práve v ich hlavnom meste. „Dýcha to tu skutočne atmosférou svojej doby a tie výhľady na hory v kombinácii s múzeom mi nedajú odísť“, povedal Milán Gajdos, kameraman cestovateľského magazínu Kalandozó, ktorému sa v Pribyline podarili zachytiť jedinečné obrazy na kameru.


Skupina navštívila aj časť najdlhšieho jaskynného systému v strednej Európe, jaskyne v Demänovskej doline. „Výhľad na zasnežené vrcholky hôr zo zeleného údolia je fascinujúci“, konštatovala Valéria Marton Bernardett z cestovateľského časopisu Az Utazó. „Maďarským občanom doma určite chýbajú hory a tie najkrajšie zo Slovenska môže ponúknuť Liptov,“ dodala na otázku atraktivity destinácie pre maďarských občanov. „Termálne parky sú úžasné. Napriek tomu, že ich máme doma, nemáme ich v kombinácii s horami, po návšteve ktorých sú ideálnym odpočinkom. Zima je pre nás určite atraktívnejšie obdobie, pretože v lete ľudia tiahnu k moru alebo k vode “a odporučila, čo je zaujímavé pre ďalší rozvoj regiónu do budúcnosti aj v lete: „Zaujímavé sú agroturistické atrakcie, kde si návštevníci môžu interaktívne vyskúšať ako sa napríklad robia typické ovčie výrobky. Rovnako ako v Alpách ste tu začali ľudí aktívne a kreatívne zapájať do diania a to je veľkou pridanou hodnotou“. Po návšteve jaskyne potvrdila, že aj keď túry alebo lyžovačka nie sú pre každého, v Liptove si na svoje prídu všetci – aj napríklad vďaka návšteve jaskýň. „Z celej infocesty máme veľmi dobrý dojem. Program bol naozaj pestrý, v strediskách bolo čisto a personál sa po dlhom čase všade usmieval. Dúfam, že tento pozitívny trend potrvá na Slovensku aj naďalej“ zhodnotila pobyt na Liptove Soňa Jelínková, zahraničná zástupkyňa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch v Maďarsku.

Skutočnosť, že možnosti relaxu a adrenalínovej zábavy možno nájsť v Liptove na jednom mieste, si maďarskí novinári a zástupcovia cestovných kancelárií vyskúšali v stredisku Jasná. Atraktívnu zábavu pre športovo založených ponúkli lanová dráha Tarzánia a čoraz populárnejší nordic walking okolo Vrbického plesa. V Maďarsku by sa tak mali objaviť o destinácii Liptov zaujímavé reportáže, články a informácie. „Priamy kontakt so zahraničnými novinármi v regióne je jedno z významných marketingových opatrení, ktoré v rámci podpory predaja destinácie na zahraničných trhoch zastrešuje Klaster Liptov. Je nesmierne dôležité, aby práve v dnešných časoch získavali novinári o destinácii čo najviac informácií a široké možnosti trávenia voľného času si otestovali na vlastnej koži. Len v tom prípade je zaručené, že ich ponuka zaujme a následne budú o nej informovať v maďarských médiách“, uviedla Petra Tomášová, marketingová manažérka Klastra Liptov.

LIPTOV – je jedinečný región na severe Slovenska, pre ktorý je charakteristická malebná rozmanitosť prírody na malom území, kontrast vysokých štítov a zelených lúk a pasienkov, ktoré vytvorili predpoklad pre najväčšie prírodné ihrisko zábavy na Slovensku. Liptov je slovenskou turistickou destináciou číslo jeden v zime aj lete a „zelená“ aréna plná prírodných krás, adrenalínu, aquaparkov a zábavy, živého folklóru a tradície, ako aj histórie, kultúry a jedinečnej gastronómie.

Liptov treba zažiť!

Pre viac informácií o aktualitách z destinácie Liptov a podujatiach a akciách uvedených v správe navštívte: www.visitliptov.sk
Email: mediaservis@klasterliptov.sk

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Proces v kauze Transpetrol odročený na 26. mája
<< predchádzajúci článok
Bratislavčania mohli pocítiť malé otrasy zeme