Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

26. júla 2010

MasterIndex: 64 % slovenských žien používa platobnú kartu najčastejšie na nákup oblečenia a potravín



Podľa výsledkov výskumného šetrenia MasterIndex, ktoré v marci tohto roku realizovala spoločnosť MasterCard, 64 % slovenských žien používa platobnú kartu najčastejšie na nákup potravín a oblečenia.



Zdieľať
Osem percent uviedlo, že ju využíva pri platení zloženiek a inkasa a šesť percent pri platbe na benzínovej pumpe. V budúcnosti by viac ako polovica opýtaných žien rada platila kartou vo viacerých kaviarňach, kluboch a reštauráciách ako súčasnosti a tiež u lekára a na štátnych a obecných úradoch.
 
Spotrebiteľský prieskum s názvom MasterIndex si v marci tohto roku nechala od nezávislej výskumnej firmy GfK realizovať spoločnosť MasterCard. Výsledky prieskumu ukázali, že ženy najčastejšie platia kartou útratu v obchodoch s potravinami a oblečením (64 %), pri platení zloženiek alebo inkasa (8 %), pri platbe na benzínovej pumpe (6 %), pri nákupe elektroniky a vybavenia do domácnosti (5 %) a pri platbe v zahraničí (5 %).


MasterIndex













 
 
 
Zdroj: MasterIndex, marec 2010, užívatelia kariet (N = 698)
 
Využívanie kariet v budúcnosti
„V rámci prieskumného šetrenia MasterIndex sa snažíme sledovať trendy a vývojové tendencie v nákupnom chovaní držiteľov kariet, aby sme lepšie zareagovali na ich potreby a prispôsobili im naše služby. Preto nás veľmi zaujímali napríklad výsledky zaoberajúce sa otázkou, na ktorých miestach, kde sa doposiaľ kartami neplatí, by ženy rady platobnú kartu využívali,“ vysvetľuje Milan Laitl, obchodný riaditeľ MasterCard Europe pre Slovenskú republiku.
Viac ako polovica opýtaných žien (54 %) by rada využila možnosť platiť kartou vo viacerých kaviarňach, kluboch a reštauráciách ako je možné v súčasnosti, u lekára (51 %) alebo na obecných a štátnych úradoch (51 %). Ďalších 29 % slovenských žien by rado využívalo svoju platobnú kartu pri platení vo viacerých kinách a divadlách ako v súčasnosti a 23 % žien by chcelo platiť kartou za útratu v taxíkoch.

MasterIndex
















 
 
 
Zdroj: MasterIndex, marec 2010, užívatelia kariet (N=698)
 
Dizajn a atraktivita karty pre ženy
Napriek tomu, že 54 % opýtaných žien považuje dizajn karty za menej dôležitý, 39 % by bolo rado, keby bola karta vyrobená z materiálov šetrných k životnému prostrediu a ďalších 31 % by uvítalo možnosť výberu farby karty. V 22 % sa objavila ešte odpoveď týkajúca sa možnosti mať na karte fotografiu podľa vlastného výberu. Deväť percent by uvítalo zrkadlo na karte a zhodne päť percent, aby bola karta priehľadná alebo aby voňala. Prieskum sa zaoberal tiež atraktivitou služieb ponúkaných ku karte. Slovenské ženy by najčastejšie uvítali zľavy v reťazcoch supermarketov (89 %), zľavy za energiu (86 %), zľavy u telefónnych operátorov (86 %) a za veľmi zaujímavé považujú tiež zľavy v obchodoch s oblečením (75 %).

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Akcionári Smurfit Kappa môžu odpredávať akcie
<< predchádzajúci článok
Cena benzínu v USA sa mierne zvýšila