Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. apríla 2014

Motocyklisti sú najohrozenejšími účastníkmi cestnej premávky



Ťažké zranenia utrpel 27. augusta 2013 dopoludnia na ceste I/11 v katastri Krásna nad Kysucou (okres Čadca) 30-ročný motocyklista pri zrážke s osobným autom Fiat Doblo.



Zdieľať
Ťažké zranenia utrpel 27. augusta 2013 dopoludnia na ceste I/11 v katastri Krásna nad Kysucou (okres Čadca) 30-ročný motocyklista pri zrážke s osobným autom Fiat Doblo. Foto: TASR/KR PZ Žilina
Bratislava 29. apríla (TASR) - V minulom roku evidovala poisťovňa Allianz - SP 272 poistných udalostí, ktorých účastníkom bol vodič motocykla. Sú jednými z najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky.


Podľa Jozefa Hrdého z Allianz-SP riziková je skupina vodičov, ktorí podceňujú silu motocykla a bez rešpektu a prípravy naň presedlajú z automobilu. Vodiči bez praxe by si mali byť vedomí všetkých rizík, spojených s riadením motorky. Z celkového počtu nehôd je viac ako 60 % škodových udalostí na skútroch. Nadobúdacia cena týchto strojov je prijateľná, rovnako ako aj ich poistenie, preto sú veľmi obľúbené. Riziko nehodovosti však ostáva vysoké.

"Noví majitelia skútrov by mali investovať do kondičných jázd v autoškole, aby sa so svojím strojom stotožnili a naučili sa ho správne ovládať. Najčastejšou nehodou motocykla je šmyk, a to buď na štrku alebo na vlhkej vozovke. Pri takýchto nehodách, našťastie, nejde o život, ale veľké škody spôsobia aj zničené kapoty či plasty," hovorí Hrdý.

Za uplynulých 10 rokov sa motocyklisti podieľali na celkovom počte obetí dopravných nehôd približne 8 %. Napriek tomu, že to nie je príliš vysoké číslo, riziko je obrovské. Až takmer polovica (48 %) nehôd motocyklov končí zraneniami. A podľa odborníkov je pravdepodobnosť, že pri nehode motocyklista zomrie, 18-krát vyššia ako v prípade vodiča automobilu.

Minulý rok sa počet kolízií zvýšil v mesiacoch jún a august. Najčastejšími príčinami hlásených dopravných nehôd je neprimeraná rýchlosť, nedanie prednosti v jazde, vjazd do protismeru či pred vozidlo idúce vedľa motocykla alebo za ním. Zvlášť jarné a jesenné nehody sú spôsobené zlou viditeľnosťou. Na motocykli je pravidlo "vidieť a byť videný" ešte dôležitejšie ako v aute. Preto netreba zabúdať na viditeľné reflexné prvky.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Poistenec by si mal sledovať svoje povinnosti voči Sociálnej poisťovni
<< predchádzajúci článok
Televízia Markíza bude mať možno nového majiteľa