Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. novembra 2013

Na nezaplatené dlhy reagujú klienti na SMS lepšie ako na upomienku



Ak banka upozorní na nezaplatené dlhy SMS-kou, sú klienti viac ochotní ich splatiť, než keď im príde upomienka poštou. Zistila to Sberbank Slovensko zmenou prístupu k omeškancom.



Zdieľať
Bratislava 29. novembra (TASR) - Ak banka upozorní na nezaplatené dlhy SMS-kou, sú klienti viac ochotní ich splatiť, než keď im príde upomienka poštou. Zistila to Sberbank Slovensko zmenou prístupu k omeškancom.

Foto: Andrej Galica

Sberbank Slovensko v tomto roku zaviedla novinku vo vymáhaní dlhov. Ešte predtým, ako dlžníkovi banka pošle upomienku poštou, za ktorú platí poplatok, dostane bezplatnú SMS-ku alebo automatickú hlasovú správu (AVM). Tá ho upozorní na meškajúcu splátku. Nová stratégia priniesla výsledky.

Priemerná suma, ktorú banke dlhovali na splátke kontokorentného úveru (debetu na účte) dlžníci v omeškaní menej ako tri mesiace, sa výrazne znížila z približne 200 eur na cca 50 eur. V októbri dosiahla vôbec najnižšiu hodnotu v tomto roku – krátkodobí neplatiči dlhovali na splátkach na povolenom prečerpaní v priemere iba 37 eur.

"Zavedenie AVM a SMS upomínania zadarmo ešte pred samotnými písomnými a spoplatnenými upomienkami umožňuje klientom promptne reagovať a omeškanie ihneď uhradiť bez toho, aby boli sankcionovaní. Klienti majú pocit osobnejšej komunikácie s bankou a bez hrozby pokuty sú viac motivovaní vyrovnať záväzky. V prípade povoleného prečerpania zároveň často môže ísť iba o dlh, ktorý vznikol nedopatrením," vysvetľuje efekty nového prístupu k neplatičom Adriana Bertóková zo Sberbank Slovensko.

SMS a hlasové správy posiela banka klientom už na druhý deň omeškania. Písomné upomienky od 5. dňa omeškania. "V zložitejších prípadoch sa s klientom snažíme dohodnúť na takzvanom prísľube úhrady v čo najkratšom čase od vzniku dlhu. SMS-ky, ktoré klientovi pripomínajú dohodu s bankou, sa nám osvedčili aj tu," dopĺňa Bertóková.

Bertóková v každom prípade radí klientom odpovedať na výzvy alebo upomienky od banky. V prípade, že dlžník na upomienky nereaguje, banka mu cez právnu kanceláriu zašle poslednú predžalobnú výzvu. "Vtedy má klient ešte stále možnosť sa s bankou dohodnúť na splácaní, respektíve dlh uhradiť ešte pred začatím súdneho exekučného konania," uzavrela Bertóková.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
SaS: Rozpočet VS bol navýšený o takmer 30 percent
<< predchádzajúci článok
UNHCR: Deti sýrskych utečencov musia namiesto školy pracovať