Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. mája 2009

NDS chce rozšíriť D1 po Trnavu do mája 2010



Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. garantuje, že prvá, dočasná časť rekonštrukcie 38 kilometrového úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude ukončená podľa plánov, teda do mája ...



Zdieľať
BRATISLAVA 18. mája (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. garantuje, že prvá, dočasná časť rekonštrukcie 38 kilometrového úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude ukončená podľa plánov, teda do mája budúceho roka. Informoval o tom generálny riaditeľ NDS Igor Choma na pondelkovej tlačovej besede s tým, že práce zamerané na rozšírenie neúnosne zaťaženého diaľničného úseku na šesť pruhov môžu byť za určitých podmienok hotové aj o niečo skôr. Uvedená investícia si vyžiada zo štátneho rozpočtu náklady vo výške okolo 1,1 mld. Sk (36,5 mil. eur). Práce pokračujú pri zachovaní automobilovej premávky na diaľničnom úseku v štyroch pruhoch a obmedzenej rýchlosti 80 kilometrov za hodinu, resp. 60 kilometrov na vjazde a výjazde. Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava by sa mala podľa Chomu začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie má byť totiž pripravená do konca roka 2012. Náklady na úplnú rekonštrukciu zatiaľ nie sú známe.


"V novembri sme začali veľmi intenzívne pracovať na príprave tohto projektu. Spracovali sme projektovú dokumentáciu, ktorá hovorí o likvidácii zeleného stredového deliaceho pruhu," pripomenul Choma. Oceľové zvodidlá budú podľa neho nahradené betónovými, pričom stredný pás bude tiež z betónu. Podložie stredného pásu bude zosilnené cementom. Diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by mal mať v budúcnosti takisto betónový povrch. "Podmienkou rekonštrukcie stredného deliaceho pásu bolo to, že doprava musí byť vedená sústavne v štyroch pruhoch. Druhým limitujúcim faktorom je termín, ktorý bol stanovený najneskôr na máj 2010," dodal riaditeľ NDS.

Jednotlivé práce vykonávajú dodávatelia vybraní vo verejnom obstarávaní na úsekoch Bratislava - Senec a Senec - Trnava. Po odstránení krovín a porastov koncom vlaňajška nasledovala úprava krajníc. NDS musí v novembri prerušiť všetky stavebné práce na diaľnici, aby mohla zabezpečiť riadnu zimnú údržbu do marca budúceho roka. Súčasťou prác bude aj rekonštrukcia 11 mostov, križovatiek, odpočívadiel a kanalizácie. Napríklad mosty pri Vajnoroch a Zelenči majú byť rozšírené už pre plánovanú veľkú rekonštrukciu diaľnice. Rozdelenie prác na jednotlivé päťkilometrové úseky Choma zdôvodnil tým, že "je lepšie urobiť štyri takéto obmedzenia na celom úseku, urobiť to rýchlejšie a dodržať termín, ako sa s tým vliecť ešte ďalšie dva roky a sústavne mať diaľnicu rozbitú." Stavbári podľa Chomu v noci nepracujú najmä kvôli bezpečnosti. Posťažoval sa na vodičov nedodržujúcich dopravné značenie, či obmedzenú rýchlosť.

Úpravu stredného deliaceho pásu na štyroch úsekoch má spoločnosť Váhostav - SK, a.s. Žilina zabezpečiť do 8. a 16. júla, 5. a 10. októbra, spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava do 12. a 25. júla, 25. septembra a 10. októbra tohto roka. Zostávajúca časť stredného pásu medzi Zelenčom a Trnavou má byť upravená do apríla, mája budúceho roka. Spoločnosť Strabag, s.r.o. Bratislava má dodať a namontovať betónové zvodidlá od júla do 30. októbra a Doprastav, a.s. - Prefa od 12. júla do 30. októbra. Úpravu prídavných pruhov zabezpečuje združenie vedené Trnavskou stavebnou spoločnosťou, a.s. od začiatku mája do konca októbra tohto roka.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V budove Európskej komisie vypukol požiar
<< predchádzajúci článok
SE chcú predávať elektrinu malým a stredným podnikom