Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

15. februára 2006

Penetrácia mobilov dosiahla koncom vlaňajška 84,1 % v SR



Penetrácia mobilných telefónov ku koncu roka 2005 stúpla v SR medziročne o 4,6 percentuálneho bodu na 84,1 %. K 31. decembru minulého roka evidovali obaja mobilní operátori spolu 4 540 374 ...



Zdieľať

BRATISLAVA 15. februára (WN/SITA) - Penetrácia mobilných telefónov ku koncu roka 2005 stúpla v SR medziročne o 4,6 percentuálneho bodu na 84,1 %. K 31. decembru minulého roka evidovali obaja mobilní operátori spolu 4 540 374 zákazníkov. Obaja mobilní operátori však používajú rozdielnu metodiku pre vykazovanie počtu aktívnych zákazníkov.

Ako informoval generálny riaditeľ Orange Slovensko Pavol Lančarič, koncom minulého roka evidovala firma 2 518 630 zákazníkov. "Tento rast ťahal predovšetkým nárast podielu zákazníkov fakturovaných služieb z 50 % na 54 %," uviedol Lančarič. Orange zaznamenal podľa neho v minulom roku 15,5-percentný rast zákazníckej bázy fakturovaných služieb, keď získal 183 tis. nových zákazníkov. Fakturované služby spoločnosti tak koncom vlaňajška využívalo 1 360 060 zákazníkov firmy. V minulom roku Orange úspešne pokračoval v programe migrácií zákazníkov predplatených služieb na paušály. Možnosť prechodu z predplatenej služby Prima na výhodnejšie paušály využilo podľa spoločnosti 105 tis. ľudí, pričom Orange evidoval vlani v súlade so stratégiou firmy pokles počtu zákazníkov predplatenej služby o 2,1 %. Ku koncu roka 2004 mal operátor 2 360 573 aktívnych účastníkov.

Podľa riaditeľa divízie vonkajších vzťahov spoločnosti T-Mobile Juraja Drobu evidoval operátor koncom minulého roka 2 021 744 zákazníkov. "Zákaznícka báza spoločnosti pozostávala k 31. decembru minulého roka zo 786 861 zákazníkov v segmente fakturovaných služieb a 1 234 883 zákazníkov v segmente predplatených služieb," informoval v januári tohto roka Droba. Počet zákazníkov využívajúcich fakturované služby sa podľa neho medziročne zvýšil o 21 %, takže predstavuje 39 % z celkového počtu zákazníkov. "Je to významné zlepšenie v porovnaní s 34-percentným podielom na celkovom počte zákazníkov koncom decembra 2004," dodal Droba. Spoločnosť evidovala koncom vlaňajška čistý prírastok zákazníkov 107 tis. ľudí, pričom v segmente fakturovaných služieb predstavoval prírastok 139 tis. zákazníkov a v segmente predplatených kariet to bol úbytok o 32 tis. zákazníkov. Ku koncu roka 2004 poskytovala spoločnosť svoje služby 1 914 591 zákazníkom.

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Koncepciu vodného hospodárstva prijala vláda bez záväzkov
<< predchádzajúci článok
Vláda SR vyčlenila na nákup antivirotík 358 mil. Sk