Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

19. januára 2019

Počet volaní na linku 112 klesol, využívajú sa aj núdzové SMS



Počet volaní na linku tiesňového volania 112 dosiahol v minulom roku na Slovensku číslo 1.143.719 a v porovnaní s rokom 2017 sa mierne znížil. Najviac ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Bratislava 19. januára (TASR) - Počet volaní na linku tiesňového volania 112 dosiahol v minulom roku na Slovensku číslo 1.143.719 a v porovnaní s rokom 2017 sa mierne znížil. Najviac volaní prichádza počas sobôt, v rámci dňa je linka najviac vyťažená medzi 15. a 18. hodinou. Občania môžu od 1. januára 2018 požiadať o pomoc aj formou núdzovej sms správy, ktorú využili v 30.000 prípadoch. Vyplýva to zo štatistík Ministerstva vnútra SR.


Podľa riaditeľa sekcie krízového riadenia Ministerstva vnútra SR Mariána Dritomského uvedený počet volaní na tiesňovú linku nepredstavuje skutočný počet udalostí vyžadujúcich si zásah.

"Nie každý hovor na tiesňovú linku predstavuje automaticky ohlásenie udalosti," poznamenal s tým, že veľkú časť tvorili neoprávnené hovory. Podľa neho rôzne banálne udalosti, ako napríklad požiar kontajnera v noci na sídlisku, si všimne veľký počet ľudí, ktorí ho nahlasujú, čo počet hovorov na linke zvyšuje.

Pokiaľ ide o štatistiky volaní počas dňa, odrážajú bežný chod spoločnosti, tvrdí Dritomský. "V noci je útlm, cez deň a po pracovných hodinách je najviac volaní," skonštatoval. Na základe štatistík sa dá tiež povedať, že piatok trinásteho nepatrí medzi najnebezpečnejšie dni z pohľadu hlásení na linku 112. "Sú to soboty a hodiny po 19. hodine. Piatky trinásteho vôbec nie sú špeciálne," dodal.

Dritomský priblížil aj nový spôsob hlásení, jedným z nich je tzv. núdzová sms. "Táto možnosť je najmä pre osoby, ktoré sú hendikepované a nedokážu ohlásiť udalosť hlasom, ale je takisto pre všetkých, ktorí nemôžu v danej chvíli komunikovať hlasovo," priblížil s tým, že núdzovú sms využívajú aj obete domáceho násilia a svedkovia trestného činu, aby zamlčali svoju prítomnosť v nevhodnej chvíli a na nevhodnom mieste.

Núdzová sms funguje ako živý čet medzi ohlasovateľom a operátorom, ktorý dokáže vďaka komunikácii prostredníctvom klávesnice počítača rýchlo reagovať. "Minulý rok sme mali takýchto komunikácií 30.000," vyčíslil Dritomský.

Ako ďalej uviedol, tiesňová linka je preberaná na úrovni krajov. V každom kraji je zriadené koordinačné stredisko obsadené štyrmi operátormi. Dvaja sú z odboru krízového riadenia z okresného útvaru, jeden z Hasičského a záchranného zboru a jeden zo záchrannej zdravotnej služby.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Talianska centrálna banka znížila prognózu rastu domácej ekonomiky
<< predchádzajúci článok
Agentúra Fitch potvrdila rating Francúzska na úrovni AA