Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

27. augusta 2019

Pokiaľ sa batožina nenájde do 21 dní, je považovaná za stratenú



V lete sa s pribúdajúcim počtom letov zvyšuje aj pravdepodobnosť poškodenia, zatúlania alebo dokonca straty batožiny. V prípade, že dôjde k nejakým komplikáciám, je ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 27. augusta (TASR) - V lete sa s pribúdajúcim počtom letov zvyšuje aj pravdepodobnosť poškodenia, zatúlania alebo dokonca straty batožiny. V prípade, že dôjde k nejakým komplikáciám, je predovšetkým nutné ich riešiť okamžite.


"Pokiaľ zistíte, že sa vaša batožina niekam zatúlala a nedorazila s vami do cieľovej destinácie, ihneď to hláste. V colnom priestore každého letiska je k dispozícii oddelenie pre reklamáciu batožiny. Pracovníkovi oddelenia odovzdajte útržok batožinového lístka a detailný popis vašej batožiny, predovšetkým, akú mala farbu, rozmery a ďalšie špecifiká. Potom s vami spíše PIR protokol (Property Iregularity Report). Dostanete číslo, kde sa môžete informovať, či už sa vaša batožina našla. Väčšina batožiny sa dohľadá a pracovníci dopravcu vám ju dovezú," radí František Herynk zo spoločnosti Click2Claim, ktorá sa špecializuje na pomoc cestujúcim pri problémoch s ich letom.

Podľa neho za takéto meškanie batožiny podľa medzinárodného práva neprislúcha žiadna kompenzácia, ale dopravca je povinný preplatiť náklady na nevyhnutné potreby, bez ktorých sa po dobu meškania batožiny cestujúci nezaobíde. Medzi tie patria predovšetkým hygienické potreby a základné ošatenie. Žiadosť o preplatenie nákladov je nutné spolu s účtenkami podať najneskôr do 21 dní od doručenia meškajúcej batožiny.

Pokiaľ sa batožina nenájde do 21 dní, je považovaná za stratenú. "V tomto prípade už možno po dopravcovi požadovať náhradu majetkovej škody za batožinu a jej obsah, s prihliadnutím na opotrebenie," upozorňuje Herynk.

Najčastejším problémom, ktorý sa pri cestovaní lietadlom v súvislosti s batožinou rieši, je jej poškodenie. "Pokiaľ zistíte, že váš kufor bol v priebehu prepravy poškodený, ihneď to hláste na oddelení reklamácií. V prípade, že poškodenie na svojej batožine nájdete až doma, potom máte ešte sedem dní od dátumu letu, keď môžete uplatniť reklamáciu. Ak dopravca vašu reklamáciu uzná, môže batožinu nechať opraviť, nahradiť novou v rovnakej hodnote alebo vyplatiť finančnú náhradu zodpovedajúcu hodnote vašej batožiny," upozorňuje Herynk.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V Mexiku vypátrali Slováka, ktorý sa nechal vyhlásiť za mŕtveho
<< predchádzajúci článok
Johnson & Johnson zhoršila opiátovú krízu v Oklahome, rozhodol sudca