![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Pondelok 3.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Hubert
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
03. apríla 2015
Polícia urobila prehliadky u lekárov, ktorých kontaktoval Lubitz
Policajt stojí pred domom, v ktorom býval Andreas Lubitz, druhý pilot havarovaného lietadla spoločnosti Germanwings v nemeckom meste Düsseldorfe 26. marca 2015. Lietadlo Airbus A320 leteckej spoločnosti Germanwings smerovalo 24. marca 2015 ...
Zdieľať
Policajt stojí pred domom, v ktorom býval Andreas Lubitz, druhý pilot havarovaného lietadla spoločnosti Germanwings v nemeckom meste Düsseldorfe 26. marca 2015. Lietadlo Airbus A320 leteckej spoločnosti Germanwings smerovalo 24. marca 2015 z Barcelony do Düsseldorfu a havarovalo vo francúzskych Alpách. Nikto zo 144 cestujúcich a 6 členov posádky haváriu neprežil. Zdá sa, že druhý pilot Airbusu A320, ktorý v utorok havaroval na juhu Francúzska, lietadlo zámerne naviedol k zemi a tak ho zničil. Foto: TASR/AP
Po leteckom nešťastí vo francúzskych Alpách, kde 24. marca do horského masívu narazilo lietadlo so 150 osobami na palube, sa nemeckej polícii prihlásilo viacero lekárov, ktorých nedávno navštívil 27-ročný kopilot havarovaného stroja. Podľa magazínu Der Spiegel Lubitz absolvoval konzultácie u neurológov a psychiatrov.
Lubitz je podozrivý, že počas letu z Barcelony do Düsseldorfu zneužil neprítomnosť kapitána v pilotnej kabíne a úmyselne znížil výšku lietadla, ktoré narazilo do svahu, pričom zahynulo všetkých 150 ľudí na palube.
O Lubitzovi po havárii vyšlo najavo, že ho sužovali rôzne zdravotné problémy, opakovane aj depresie. Motív jeho činu však naďalej nie je zrejmý. Vyšetrovatelia sa najviac prikláňajú k téze, že ním zmietali obavy zo straty licencie pilota v súvislosti návštevami u mnohých lekárov, ktoré tajil, a zatiaľ iba povrchne špecifikovanými ochoreniami.
Francúzsky Úrad vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA) dnes na základe prvej analýzy druhej čiernej skrinky - Flight Data Recorder (FDR) - havarovaného lietadla, ktorá zaznamenávala údaje o lete a našla sa vo štvrtok, informoval, že "pilot v leteckej kabíne použil autopilota, aby nasmeroval lietadlo na zostup k výške 100 stôp (približne 300 metrov) (...) Následne pilot niekoľkokrát upravil nastavenie autopilota, aby zvýšil rýchlosť, ktorou lietadlo zostupovalo".
Na snímke francúzskeho Úradu vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA) je druhá čierna skrinka Airbusu A320 nemeckej spoločnosti Germanwings, ktoré našla príslušníčka francúzskej polície na mieste pádu stroja po viac ako týždňovom pátraní v piatok 3. apríla 2015. Druhá čierna skrinka potvrdila podozrenie vyšetrovateľov, že kopilot Andreas Lubitz úmyselne zničil lietadlo, pri ktorého havárii 24. marca 2015 zomrelo všetkých 150 ľudí na palube. Foto: TASR/AP
Na snímke poškodená čierna skrinka z lietadla typu Airbus A320, ktoré havarovalo vo francúzskych Alpách 24. marca 2015. Foto: TASR/AP
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Súvisiace články:
