Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

03. februára 2006

Ponuky za Cargo sú podľa Trendu od 7,6 mld. Sk do 16,7 mld.Sk



Ponuky v tendri na predaj 100-percentného balíka akcií Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) sa podľa informácií týždenníka Trend pohybujú údajne v rozmedzí od 7,6 mld. Sk do ...



Zdieľať

BRATISLAVA 3. februára (WN/SITA) - Ponuky v tendri na predaj 100-percentného balíka akcií Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) sa podľa informácií týždenníka Trend pohybujú údajne v rozmedzí od 7,6 mld. Sk do 16,7 mld. Sk. Podľa správy, ktorú Trend zverejnil na svojej internetovej stránke, sú ponuky rozdelené na dve skupiny a to na nepodmienečnú cenu bez úprav a navrhnutú cenu s úpravami, ktorá by vyjadrovala cenu v prípade navrhovaných úprav privatizačných podmienok. Rakúska spoločnosť Rail Cargo spolu s investičnou skupinou J&T ponúkli podľa informácií Trendu nepodmienečnú cenu 13,1 mld. Sk a cenu s úpravami vo výške 13,8 mld. Sk. Konzorcium Cargo Central Europe, spájajúce Rail World Holding LLC, Pentu Investment Limited a MID Europa Partners LLP, ponúklo cenu bez úprav v objeme 12,4 mld. Sk a cenu s úpravami na úrovni 16,7 mld. Sk. Posledný uchádzač, ktorým sú maďarské železnice MÁV v konzorciu so skupinou Slavia Capital ponúkli nepodmienečnú cenu 7,6 mld. Sk. Očakávaná cena podľa ministra dopravy Pavla Prokopoviča mala byť 15 až 20 mld. Sk.

Pri hodnotení ponúk bude mať práve priama platba za akcie ZSSK Cargo až 85-percentnú váhu. Ponuky dvoch uchádzačov, ktoré bude mať pri rozhodovaní k dispozícii výberová komisia, sú však podľa Trendu extrémne blízke. "Je preto vysoko pravdepodobné, že komisia, respektíve vláda siahne po metóde, ktorá sa osvedčila pri boji o dve najväčšie slovenské letiská. Po novom kole s dodatočnou cenou v zalepených obálkach, ktoré vygenerovalo neočakávane vysokú cenu za letiská," uviedol Trend vo svojom článku.

Ponuky rozdelené na podmienenú a nepodmienenú alternatívu sa vzťahujú napríklad situáciu pri zníženej taxe za používanie železničnej dopravnej cesty. Poplatky, ktoré z nej inkasujú štátne Železnice SR, patria k najvyšším v krajinách nielen strednej Európy, ale aj v porovnaní so západoeurópskymi krajinami. Dôvod, pre ktorý sa pod rôznymi zámienkami niekoľkokrát odkladala uzávierka tendra, bolo pritom očakávanie, že Úrad pre reguláciu železničnej dopravy predstaví nový vzorec na výpočet ceny za dopravnú cestu. To sa však dosiaľ nepodarilo, a tak ceny záujemcov sú patrične nižšie, respektíve podmienené, uzatvára Trend.

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Egyptská výletná loď s 1400 cestujúcimi na palube sa potopila
<< predchádzajúci článok
TVOJDOM.SK vstupuje na ruský trh