Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. apríla 2008

Pracovný trh v cudzine láka 71 % mladých ľudí



Vyše tretina mladých Slovákov už niekedy vycestovala za prácou do zahraničia. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, viac ako polovica respondentov uviedla ako hlavný dôvod túžbu ...



Zdieľať
BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) - Vyše tretina mladých Slovákov už niekedy vycestovala za prácou do zahraničia. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, viac ako polovica respondentov uviedla ako hlavný dôvod túžbu zarobiť si viac peňazí a fakt, že rovnaká práca je v zahraničí lepšie finančne ohodnotená. Pre tretinu respondentov bolo prioritou zdokonalenie sa v jazyku a zároveň možnosť spoznať nových ľudí, kultúru a zvyky. Do on-line prieskumu sa v marci tohto roka zapojili mladí ľudia vo veku od 15 do 25 rokov. Väčšina mladých Slovákov, teda 67 % respondentov, nie je spokojná s ponukou pracovných možností na Slovensku. Prevažne sú to obyvatelia Banskobystrického, Prešovského a Košického kraja. "Mnohí mladí preto hľadajú možnosti sebarealizácie aj za hranicami," konštatuje GfK. Pracovný trh v cudzine láka 71 % mladých ľudí, ktorí plánujú za prácou vycestovať v budúcnosti. Na otázku, ktorú krajinu zvažujú, uviedlo 70 % respondentov Veľkú Britániu a Írsko. Ďalšími často spomínanými krajinami boli Česká republika, Nemecko a Rakúsko. Necelých 13 % zvažovalo USA a Kanadu. Lákavými európskymi destináciami pre respondentov bolo aj Španielsko, Taliansko a Holandsko. Mladí ľudia najčastejšie plánujú podľa prieskumu GfK sezónnu prácu, prevažne v lete (40 %). Vyše štvrtina respondentov chce pracovať dlhšie obdobie ako jeden rok, každý piaty respondent chce byť za hranicami do jedného roka a asi 13 % opýtaných do pol roka. Najčastejšie by si mladí Slováci chceli nájsť prácu vo svojom odbore, pričom asi každý šiesty opýtaný zvažoval internship, teda odbornú stáž študentov alebo absolventov vo firmách, či inštitúciách za účelom získania praxe. Veľká časť mladých Slovákov by sa nebránila ani pomocným prácam respektíve brigáde bez potreby odbornej kvalifikácie. Na prácu au-pair sa chystá asi 9 % opýtaných. Spoločnosť GfK Slovakia pôsobí na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nová súťažná hra Čierna alebo biela spoločnosti TIPOS
<< predchádzajúci článok
Súd potvrdil tresty dvojici, tí dobili dievčinu pre farbu pleti