Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

27. januára 2014

Rast nárokov klientov na komunikáciu si vyžaduje vybudovanie 4G siete



Muž drží nový dotykový displej BlackBerry Z10 smartfón



Zdieľať
Muž drží nový dotykový displej BlackBerry Z10 smartfón Foto: TASR/AP
Bratislava 27. januára (TASR) - Čoraz viac spotrebiteľov považuje platenie za tovar a služby alebo sledovanie videí prostredníctvom svojich smartfónov za samozrejmé. Tým sa však zvyšujú nároky a požiadavky prenosu dát na existujúce sieťové infraštruktúry.


Mobilní operátori sa navyše stretávajú s prudko klesajúcimi cenami za ich tradičné hlasové služby a čelia tak rastúcemu tlaku na svoj doterajší hlavný predmet podnikania. Výstavba 4G siete je preto kľúčovou a nevyhnutnou investíciou, ktorá dokáže tento trend zvrátiť. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Accenture publikovanej pod názvom Mobile Web Watch.

Až 97 % všetkých respondentov uviedlo, že rýchlosť mobilného internetu je pre nich dôležitá. Navyše, takmer dve tretiny (63 %) potvrdili, že sú ochotné platiť vyššie mesačné poplatky za mobilný internet v prípade, ak by bol 10-krát rýchlejší ako ich existujúce pripojenie. Znamená to, že investície operátorov do vysokorýchlostných dátových sietí, ako je napríklad 4G, prinesú so sebou v krátkom čase benefity.

Prieskum tiež ukázal náročnosť zákazníkov na úroveň poskytovaných služieb telekomunikačných operátorov. Takmer všetci respondenti (96 %) uviedli, že kvalita siete je pre nich veľmi dôležitá, tesne nasleduje kritérium oblasti pokrytia (95 %) a 89 % uviedlo ako dôležitý zákaznícky servis.

Z prieskumu, kde bolo zahrnuté aj Slovensko, vyplynulo, že 4G prinesie pre operátorov dodatočné príjmy, pretože takmer dve tretiny zákazníkov sú ochotné zaplatiť viac peňazí za rýchlejší mobilný internet. Miera záujmu o používanie internetových hovorov je v súlade s trendmi vyspelých trhov. Používanie smartfónov a tabletov poskytuje, naopak, priestor pre ďalšiu expanziu. Mobilní operátori sú stále prvou voľbou zákazníkov v poskytovaní komunikačných a cloudových služieb, ale trend na vyspelých trhoch môže túto situáciu zvrátiť.

Slovenskí zákazníci sú menej naklonení používať mobilné platby. Najčastejšie túto formu využívajú pri platení za cestovné lístky.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bombový útok poškodil budovu prokuratúry v gréckom Korinte
<< predchádzajúci článok
Na gréckom ostrove Kefalonia vyhlásili po zemetrasení mimoriadny stav