Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

15. januára 2021

S finančnou správou stále viac subjektov komunikuje elektronicky, dôvodom je pandémia koronavírusu



S finančnou správou čoraz viac subjektov komunikuje elektronicky. Počty elektronických podaní dokazujú, že sa pre elektronickú komunikáciu rozhodli aj klienti, ktorí takúto povinnosť doteraz nemali.



Zdieľať
gettyimages 1134039249 676x380 15.1.2021 (Webnoviny.sk) - S finančnou správou čoraz viac subjektov komunikuje elektronicky. Počty elektronických podaní dokazujú, že sa pre elektronickú komunikáciu rozhodli aj klienti, ktorí takúto povinnosť doteraz nemali.


Daňové subjekty doručili vlani prostredníctvom portálu finančnej správe takmer 10 miliónov elektronických podaní. Najviac, vyše 1,3 milióna, podali daňové subjekty v marci 2020, a to aj napriek koronakríze.

Ako informovala Martina Rybanská, hovorkyňa Finančného riaditeľstva SR, počet elektronicky komunikujúcich subjektov s finančnou správou z roka na rok stúpa.

Nárast elektronických podaní


Oproti roku 2019 vzrástol počet klientov, ktorí sa v roku 2020 rozhodli pre elektronické podanie, viac ako o 5 percent. Elektronicky daňové priznania tak v minulom roku podávali aj osoby, ktoré nemajú povinnú elektronickú komunikáciu s finančnou správou - teda fyzické osoby, ktoré podávajú daňové priznanie typu A aj B.

Okrem nárastu počtu elektronicky komunikujúcich klientov zaznamenáva finančná správa aj nárast elektronických podaní. Finančná správa ich prijala od daňových subjektov v minulom roku celkom 9 628 566, medziročne ich počet vzrástol o 129 513.

Najviac z nich podali daňové subjekty v marci 2020 (1 328 235), najmenej v auguste (623 098). Podania sa týkali najmä daňových priznaní (DP) – DP k dani z príjmov fyzických osôb, či k dani z príjmov právnických osôb. V priemere daňové subjekty doručili finančnej správe denne 26 342 elektronických podaní.

Za nárastom elektronizácie stojí pandémia


Pod nárast elektronizácie sa podpísala podľa finančnej správy pandémia koronavírusu. Komunikovať s finančnou správou elektronicky, a teda podávať elektronické podania, je možné od roku 2014.

Povinnosť doručovať podania elektronicky má väčšina klientov registrovaných k dani z príjmov: fyzické osoby- podnikatelia, právnické osoby zapísané v obchodnom registri, platitelia DPH, daňový poradca a advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní, ako aj iný zástupca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní.

Dobrovoľne elektronicky s finančnou správou však môže komunikovať ktokoľvek, kto si zriadi s finančnou správou elektronickú komunikáciu.


Zdroj: Webnoviny.sk - S finančnou správou stále viac subjektov komunikuje elektronicky, dôvodom je pandémia koronavírusu © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Renault po zrážke s Octaviou odhodilo do protismeru a čelne sa zrazil s Volkswagenom
<< predchádzajúci článok
môjDOMOV prináša nový pohľad na financovanie bývania