Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

20. augusta 2015

Skoro každý Slovák už nakúpil na internete



Až 94 % respondentov používa internet takmer každý deň, 90 % má nejakú skúsenosť s nákupmi online a takmer polovica ľudí (41 %) uviedla, že si produkty a služby ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 20. augusta (TASR) - Až 94 % respondentov používa internet takmer každý deň, 90 % má nejakú skúsenosť s nákupmi online a takmer polovica ľudí (41 %) uviedla, že si produkty a služby zabezpečuje cez internet veľmi často. Ukázal to prieskum MasterIndex 2015 spoločnosti MasterCard, ktorý sa zameral na zvyky Slovákov pri nákupoch online.


Z prieskumu vyplynulo, že typický online nakupujúci zo Slovenska je človek medzi 30 a 39 rokmi so stredoškolským alebo vysokoškolským vzdelaním, býva vo väčšom meste a má príjem viac ako 1000 eur mesačne.

Nikdy na internete nenakupovalo 10 % mužov a 8 % žien. Vlani to bolo 11 % mužov a 9 % žien. Polovica respondentov považuje nákupy na internete za bezpečné, 36 % si nie je istých. Iba 12 % respondentov túto aktivitu za bezpečnú nepovažuje, ale napriek tomu ju podľa výsledkov realizuje.

Ľudia nakupujúci na internete si najčastejšie kupujú elektroniku (50 %), oblečenie a módne doplnky (49 %), domáce spotrebiče (28 %), produkty v internetových aukciách (11 %), kozmetiku a parfumy (28 %) a vouchery na zľavových serveroch (23 %). V porovnaní s rokom 2014 sa zvyšuje online nákup kníh a hudobných nosičov, hračiek a potrieb pre deti, lístkov na kultúrne podujatia, športového vybavenia a zájazdov.

MasterIndex takisto skúmal, aké platobné metódy ľudia na internete využívajú. Najvyužívanejšou platobnou metódou je stále platba v hotovosti pri doručení, ale oproti roku 2014 stúplo využívanie online platieb. Platobnou kartou online bola v minulom roku zaplatená takmer tretina nákupov. Aspoň jeden internetový nákup touto metódou zaplatilo 40 % ľudí. Slováci najčastejšie platia online na zľavových serveroch (48 %), lístky na kultúrne predstavenia (42 %) a na internetových aukciách (32 %).

Významný podiel online transakcií bol zaznamenaný aj u cestovných kancelárií, už polovica zákazníkov preferuje platbu online. Naopak, len 10 % ľudí hradí svoju dovolenku v hotovosti.

TASR informovala spoločnosť MasterCard.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Začína sa ôsmy ročník Uprisingu na Zlatých Pieskoch
<< predchádzajúci článok
TRETIA DOVOLENKA: Gott sa po Kréte a Andalúzii vybral na Sardíniu